• majis

Ni som fött innan BF...

Hej!

Väntar mitt andra barn och har haft två jätte olika graviditeter. Denna gången mår jag inte bra, ont, trött, mår illa mmm...

Är nu i vecka 33 och bebis har varit fixerad i minst 3 veckor. Känner man på sig om bebis kommer att komma tidigt eller inte? Jag har nämligen kraftiga sammandragningar på kvällarna som ibland gör riktigt ont? Kan ni inte dela med er av era upplevelser oavsett när bebis kom, hur kände ni det innan? Jag har nämligen fått för mig att den kommer att komma tidigt...är lite orolig.

Är det någon som vet om det är vanligare att föda tidigt andra gången. Sist kom han i v 39.

Jag är mycket tacksam för svar har liksom ingen annan att rådfråga.

Kram på er!

• Svar på tråden Ni som fött innan BF...
  • knäppisen

Jag kände inte alls att de skulle komma förtidigt. Varken första eller andra gången.
    De bara kom, som en blixt från en klar himmel.

• Misilo

Hej!
    Vad jag har hört så kommer inte andra eller tredje barnet tidigare än det första. Det är helt olika. Ibland kommer de tidigare, ibland senare.

Jag fick i v 27 och fick sammandragningar helt plötsligt en kväll (trodde det var förvärkar) men de bara fortsatte. dagen efter kom lillkillen eftersom förlossningen inte gick att stoppa.

Om jag hade varit du skulle jag åkt in och bett dem kolla på MVC om du har börjat öppna dig eller om livmodertappen är påverkad eller något annat tecken som visar att det är på gång. Det är aldrig dumt att kolla en gång extra, helst vill man ju att bebisen ska vara kvar så länge som möjligt i magen.

Lycka till!

• tinaw

Å andra sidan kan man sm omföderska känna av rejäla förvärkar långt i förväg, det gjorde jag med min ende som jag gick tiden ut med. Varje kväll, 45 sekunder, *andaaaaaaas* och 2 min mellan... Be dem kolla tycker jag också, men inte säkert alls att det är nåt på gång.

• MsBeauty

samma som de andra. Anade ingenting. Sonen föddes i v. 24 efter några timmars värkar. Hela graviditeten var annars helt normal, kände ingenting.

• Stolt mamma till Vincent

Jag kände på mig hela tiden att bebis skulle komma tidigt (mitt första barn). Hade mycket sd och förvärkar tidigt vattnet gick i vecka 35+1 fick då också reda på att jag hade GBS. Men jag var väldigt pigg strax innan vattnet gick och allt började. Städade, shoppade, bakade och grejade massor i hemmet. Fast jag hade sån hemsk foglossning och bäckensmärtor.

ღ ♥ ღ www.sandraskristaller.blogspot.com ღ ♥ ღ
  • LadyB

jag hade åkt in o kollat om dina sammandragningar påverkat tappen. för säkerhetsskull

Svar på tråden Ni som fött innan BF...