• Nötkaka

Har alla husvagnar brun inredning?

Vi funderar på att köpa husvagn.
    Vi vet ingetning om sånt och kommer att sätta oss in i det senare. Men min första fråga rör inredningen:
    - är alla husvagnar inredda med bruna luckor?
    Det är det jag ser när jag tittar in i dem. Är det så?
    Och om det är så då undrar jag Varför???

• Svar på tråden Har alla husvagnar brun inredning?
  • MammaHela

Ja det var en bra fråga, vi hade husvagn när jag var liten det var alltid bruna luckor.

Sen så lånade vi en nu i somras och den hade med bruna luckor..

Så jag vill med veta =)

Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Indiansommar

Nä det har dom inte!!! Nu kan jag inte ge besked så här på rak arm på någon vagns modell som inte har det, men jag har sett med vitlaserade luckor. Jättesnyggt!!!

• CrazyFia

Inte i de splitternya tror jag faktiskt... De kan ju vara jättefina o ljusa så jag tror det har med att göra när husvagnen är i från. men MÅNGA har :P

• Nötkaka

Vad bra om man kan hitta ljusa luckor för jag gillar inte brunt. Jag blir deprimerad av det nästan.

Men om ni kommer på modellen så upplys mig gärna.
    Har nu suttit men HOBBY från 08 men där vara alla luckor bruna trots att de var nya. Men det var bara EN husvagnsmodell....av tusen känns det som.

• MammaHela

Kollade igeom Kabes katalog över nya vagnar och ALLA hade bruna luckor. Hittade inget om att välja annan färg.
    Men man kunde välja diskmaskin och allt möjligt annat

• Indiansommar

Kolla Hobby, dom tror jag kanske kan ha ljusa luckor. När vi letade vagn "för hundra årsedan" så letade vi bland beg. hur dom nya är vet jag inte.

• Nötkaka
    MammaHela skrev 2008-07-30 23:36:44 följande:
    Kollade igeom Kabes katalog över nya vagnar och ALLA hade bruna luckor. Hittade inget om att välja annan färg.Men man kunde välja diskmaskin och allt möjligt annat
    Det är ju helt otroligt faktiskt!!!!!
    Och märkligt!!!!
    Sitter och kollar på blocket och hittar heller ingen med vita luckor. Visst måste husvagnarna bli 100 ggr snyggare /trevligare med vita luckor! I alla fall för oss som inte är 60 + (nu är jag kanske fördomsfull - sorry).
  • Nötkaka
    Indiansommar skrev 2008-07-30 23:39:11 följande:
    Kolla Hobby, dom tror jag kanske kan ha ljusa luckor. När vi letade vagn "för hundra årsedan" så letade vi bland beg. hur dom nya är vet jag inte.
    Hobby har annars lite snygg design inne tycker jag (av det lilla jag sett) men har ännu inte hittat några vita...skall leta vidare.
  • Nötkaka

Och klädseln på sofforna är ju också kom och hjälp mig.

• MammaHela

Jaaa den var vit..

åhhh den vill jag ha....

• Nötkaka
    Indiansommar skrev 2008-07-31 00:12:22 följande:
    Här är en vit inredning!!www.blocket.se/vi/17322727.htm
    Ja, det är mycket snyggare än det där bruna!
    Även om de kan bli ännu snyggare, i alla fall i mitt huvud
    Har bläddrat igen Hobbys men hittar ingen vit inredning. Har faktiskt mailat dem .
  • OMWF

Haha det borde ju finnas med roligare färger än brunt. Vår hade bruna luckor (med sånt där fejkträ du vet, skitfult) orangebrunda 70-tals kuddar och hela husvagnen var liksom, brun. Inte utanpå då. Men den var, eh, charmig.

• Nötkaka

Skall leta vidare imorgon.
    Tack alla för hjälpen.
    Man kanske skall utlysa ett pris till den som hittar en NY husvagn med vit, snygg, gärna höglackad vit inredning

Svar på tråden Har alla husvagnar brun inredning?