Märkte du tidigt att du var gravid - i så fall hur?
När misstänkte du som tidigast att du var gravid, och hur kändes det? *spännande*
När misstänkte du som tidigast att du var gravid, och hur kändes det? *spännande*
Det kändes i mina bröst. Jag var alldeles öm.
v3. Fick ont i brösten nån dag efter mensen. (hade en mens fast jag var gravid). i v4 så mådde jag illa första gången.
Började må illa några dagar före bim och skojade med sambon att vårt uppehåll kanske inte hade funkat så bra... och det hade det inte heller
Det funkade på försök 3 för vår del, hade köpt 20 teststickor så jag hade en del att slösa med innan, på BIM-4 vaknade jag kl 5 en tidig lördagmorgon, fick direkt en tanke "måste bara ta ett test" liksom, så jag gick upp bums och vips, där var ett fint plus på stickan, överlycklig! Det var precis som att någon inom mig sa att nu kan du testa och nu blir det en plus, lite lustigt det där. Jag kände dock inga direkta symptom då, trött var jag iofs redan innan graviditeten, blir ofta det av värmen sommartid. Har precis gått in i vecka 7 och har än så länge inget illamående, dock är magen uppsvälld vissa dar så man ser ju redan ut att vara flera månader på väg.
Började undra när jag blev kissnödig bara 10 minuter efter jag varit på toan.. Var väl i v.4 eller v.5..
Jag kände först absolut ingenting, men så hade vi sex och jag fick världens "mensvärk" efteråt, och jag förstod direkt! Fast jag blev ändå lite överraskad av pluset morgonen efter, jag vaågade inte riktigt "lita" på mig själv fast jag innerst inne visste :)
Molande värk i magen (som mensvärk) & ömma bröst, v.5.
Med dom två först märkte jag ingenting kroppsligt förutom att inte mensen kom.
Jag testade mig på BIM-4 och fick ett pluss direkt, jag kände hugg och dragningar i magen, och att mina bröstvårtor var super ömma....Kändes lixom annorlunda från vanliga PMS-/ mens tiden....
Alltså, det var inte vid det tilfället jag BLEV gravid, utan det var bara "vanligt" sex, gravid var jag ju redan! Haha