• vadskajaghetadå

vet du om barn kan kräkas av för mycket sötsaker?

sonen kräkte lite precis, han hade ont i magen och det kom en del.
    han har (jag har diabetes och har alltid en godispåse med mig) snott massa godis av mig, fått två glassar, (var på en släktträff)
    munk, snodde ytterligare godis nu ikväll.

hemsk godisdag vill säga!
    (ätit dåligt med mat också)

kan det haft med det att göra?

• Svar på tråden vet du om barn kan kräkas av för mycket sötsaker?
  • Tyche82

Jag har hört om barn som spytt när dom ätit för mycket godis men om det är av godiset eller för att dom stoppat i sig för snabbt/mycket har jag ingen aning.

Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • CrazyFia

Det tror jag ...speciellt i den här värmen. Jag kan bara se till mig skjälv

• vadskajaghetadå

okej, jag hoppas att det beror på det och inte är magsjuka.
    även om det är hemskt att han ätit så pass mycket godis.

• CrazyFia

ja ja men så blir det ibland men jag tror at man måste vara noga med att de får i sig bra med mat om de äter så mycket godsaker..

sannispannisen skrev 2008-07-30 23:26:11 följande:
    okej, jag hoppas att det beror på det och inte är magsjuka.även om det är hemskt att han ätit så pass mycket godis.
  • lilla sandra

Min make kunde inte äta varkensig godis lr chips när han var liten. Han kräktes nätterna igenom då.
    Tror att han var ca 9 år när det slutade...
    Så visst tror jag att barn kan kräkas av sådana saker.

• vadskajaghetadå
    CrazyFia skrev 2008-07-30 23:28:39 följande:
    ja ja men så blir det ibland men jag tror at man måste vara noga med att de får i sig bra med mat om de äter så mycket godsaker..
    ja gud ja!
    usch frmaförallt efter detta.
    idag har det vart så mkt bara, träffat massa släkt och hittat på saker, alla har fikat hela tiden.
  • vadskajaghetadå

lilla sandra skrev 2008-07-30 23:30:51 följande:

Min make kunde inte äta varkensig godis lr chips när han var liten. Han kräktes nätterna igenom då.Tror att han var ca 9 år när det slutade...Så visst tror jag att barn kan kräkas av sådana saker.
    oj!
  • shine

Tror visst att det kan bero på godiset, men till största del är det nog bristen på vanlig mat.
    Vet själv att jag kan börja må fruktansvärt illa om jag ätit dåligt med mat under dagen, utan att ha ätit sötsaker.

• vadskajaghetadå

han har ätit rätt dålig mat med, kinamat (rätt sött)och sen nån slags kycklinggryta.
    och glass och all skit på det.
    från och med nu är det enbart lördagsgodis som gäller!!!!!

shine skrev 2008-07-30 23:34:36 följande:
    Tror visst att det kan bero på godiset, men till största del är det nog bristen på vanlig mat.Vet själv att jag kan börja må fruktansvärt illa om jag ätit dåligt med mat under dagen, utan att ha ätit sötsaker.
  • lilla sandra

Ja, jag avundas honom inte. Som "tur" är så visar inte dottern några somhelst liknande symptom... Förutom att hon ALLTID kräks på natten när hon är magsjuk.

sannispannisen skrev 2008-07-30 23:32:23 följande:
    lilla sandra skrev 2008-07-30 23:30:51 följande:
    oj!
  • vadskajaghetadå

lilla sandra skrev 2008-07-30 23:37:36 följande:

Ja, jag avundas honom inte. Som "tur" är så visar inte dottern några somhelst liknande symptom... Förutom att hon ALLTID kräks på natten när hon är magsjuk.
    schhhhhh
  • shine

Då är det nog en blandning av dåligt med mat OCH mycket sötsaker.

Men så blir det ibland.

sannispannisen skrev 2008-07-30 23:37:28 följande:
    han har ätit rätt dålig mat med, kinamat (rätt sött)och sen nån slags kycklinggryta.och glass och all skit på det.från och med nu är det enbart lördagsgodis som gäller!!!!!
  • vadskajaghetadå
    shine skrev 2008-07-30 23:38:48 följande:
    Då är det nog en blandning av dåligt med mat OCH mycket sötsaker.Men så blir det ibland.
    ja tyvärr! men nu är dte slut med det, på ett bra tag ialalfall!
  • mamma mys

ja absolut kan barn kräkas av för mkt sötsaker men det behöver inte ha nån betydelse om man ätit dåligt under dagen..kan bar se till mig själv...när vi var små fick vi lördags godis på kvällen o jag vaknade nästan alltid o fick spy ...ibland hann jag inte ens lägga mig innan jag behövde spy...så numera så ser jag till att inte äta nåt sött för sent o framför allt inget med för mkt fett i, o detsamma gör jag för mina barn....

• vadskajaghetadå

sonen snodde åt sig två godisar ur min väska, sen åkte vi bil ganska nyligen (skulle hämta en sak på apoteket)
    sen bar pappan upp honom och sen fick han ont i magen och kräktes och har inte kräkts nåt mer.
    jag får gömma mitt godis istället för att han det i väskan, kanske blev han även åksjuk?

mamma mys skrev 2008-07-30 23:49:41 följande:

ja absolut kan barn kräkas av för mkt sötsaker men det behöver inte ha nån betydelse om man ätit dåligt under dagen..kan bar se till mig själv...när vi var små fick vi lördags godis på kvällen o jag vaknade nästan alltid o fick spy ...ibland hann jag inte ens lägga mig innan jag behövde spy...så numera så ser jag till att inte äta nåt sött för sent o framför allt inget med för mkt fett i, o detsamma gör jag för mina barn....
    okej! jag kunde också bli illamående som barn.
  • Wistla

Min dotter tryckte i sig massa sega nappar en kväll och klagade lite på magont då hon gick och la sig. Väckte mig mitt i natten av att spy ett par gånger. Dagen efter var hon lös i magen istället.. Så, ja =)

\,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
  • vadskajaghetadå
    Wistla skrev 2008-07-30 23:59:33 följande:
    Min dotter tryckte i sig massa sega nappar en kväll och klagade lite på magont då hon gick och la sig. Väckte mig mitt i natten av att spy ett par gånger. Dagen efter var hon lös i magen istället.. Så, ja =)
    okey!
  • Twid

våran dotter gjorde så i helgen när vi va på släktkalas.. hon är verkligen inte van att äta så mycket onyttigt. hon gick och smyg åt chips och melon HELA tiden tydligen! jag som sagt åt skäkten att hjälpa till att hålla koll så att hon inte åt för mycket onyttigt då hon nyss fått börja smaka! så va det med det! kaskad kräkor i tältet.. blidde en låååång nattlig bilresa hem! (då vi inte ville riskera att smitta nån annan OM det var magsjuka..) pigg som en lärka dagen efter! och med strängt chips förbud!

men jag vet hur det är jag är snart 22 och mår sjukt illa och kräks fortfarande om jag ätit för mycket "fett" underdagen. flera av mina kusiner har samma "grejj".. knepigt men vissa är tydligen kännsligare än andra när det gäller onyttigheter.

• vadskajaghetadå

detta kanske kan avskräcka honom också.

Twid skrev 2008-07-31 00:19:32 följande:
    våran dotter gjorde så i helgen när vi va på släktkalas.. hon är verkligen inte van att äta så mycket onyttigt. hon gick och smyg åt chips och melon HELA tiden tydligen! jag som sagt åt skäkten att hjälpa till att hålla koll så att hon inte åt för mycket onyttigt då hon nyss fått börja smaka! så va det med det! kaskad kräkor i tältet.. blidde en låååång nattlig bilresa hem! (då vi inte ville riskera att smitta nån annan OM det var magsjuka..) pigg som en lärka dagen efter! och med strängt chips förbud!men jag vet hur det är jag är snart 22 och mår sjukt illa och kräks fortfarande om jag ätit för mycket "fett" underdagen. flera av mina kusiner har samma "grejj".. knepigt men vissa är tydligen kännsligare än andra när det gäller onyttigheter.
    jaså`?
    jo man vet ju aldrig om det är magsjuka.

i morrn kan vi inte direkt träffa nån, man vet ju aldrig :-/
  • vadskajaghetadå

han ahr inte kräkts nåt mer, var kanske inte magsjuka då? han äter och så...

Svar på tråden vet du om barn kan kräkas av för mycket sötsaker?