• BF081117

Vad tycker ni om Maya?

Om det blir en liten tjej :)?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Maya?
  • TBS

Varför dessa pretto-stavningar?
    Tycker fö att maja är ett jättefint namn.

• LillaAnna72

Håller med. Gillar inte alla dessa konstiga stavningar, tycker att den vanliga stavningen Maja är mycket finare!

TBS skrev 2008-07-31 08:27:06 följande:
    Varför dessa pretto-stavningar? Tycker fö att maja är ett jättefint namn.
  • tessum

Jag gillar verkligen inte vanliga stavningar, det är så tråkigt och dessutom får ofta namnen med vanliga stavningar mig att tänka på gamla tanter och gubbar =/
    Kan man förnya ett namn lite så varför inte? Men helt ärligt så förstår jag inte alla som går på en bara för att man väljer att stava ett namn annorlunda. Jag skulle aldrig skriva till någon att de stavar ett namn fel eller att de borde stava det på ett annat sätt. Min syster funderar på Freja till sin tjej, hade det varit mitt barn hade jag valt att stava det Freya =) Men nu8 är det ju inte mitt barn så jag ska inte lägga mig i.

Men nu undrade inte du om vad vi tyckte om stavningen så om själva namnet säger jag:

Maya är supersött!!!

Själv har jag en Alwa och enligt många så borde det uttalas Aloua eftersom det är ett w med. Fattar inte alls hur de får ihop det =)

• Summerlove08

Jag gillar inte Maya, hellre Maja då Men det hat nog med att göra att jag har en kursare som heter Maya och hon är lagom irriterande o jag gillar henne inte
    Min kompis hundvalp heter oxå Maya och på hunden är det ju lite gulligt även om jag inte hade valt det själv.

Love is in the air
  • TBS

Det är klart att stavningen är viktig! Oftast påverkar den ju uttalet. Ett W uttalas med öppen mun (nästan som ett O) medan V uttalas med övertänderna mot underläppen.

Maya [Mayja] låter helt olikt Maja

• spöke
    tessum skrev 2008-07-31 08:35:19 följande:
    Själv har jag en Alwa och enligt många så borde det uttalas Aloua eftersom det är ett w med. Fattar inte alls hur de får ihop det =)
    Det är väl för att w uttalas som [ou] på engelska. I svenskan använder vi normalt sett inte w. Ord med w brukar vara inlånade ord... wok etc.
  • Pshevil

Maya är jättefint!
    Vår son heter Zeb, folk vill gärna att det ska vara kort för Sebastian eller åtminstone stavas Seb men vi bryr oss inte - han är ju för sjutton döpt efter Zeb Macahan, då kan man ju inte stava det annorlunda Flört

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Busbellan

Säger som de flesta andra. Om ni väljer att stava det Maja så är det ett jättefint namn!!

Mamma till Nora, August och Ella
  • spöke

Ang. Maya så tänker jag på indianer...

Tycker bäst om den klassiska stavningen Maja.

• BF081117

Tack för era svar och åsikter :) Själv tycker jag bäst om stavningen Maya, men alla tycker olika..

• MILFilicious

Hellre Maya än Maja :)  

BF Närsom i November
  • MikaelaLundborg

Har själv Maya på namnlistan o då med y istället för j. Glad

• Emelianfian

sött men bara om det stavas Maja

♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ bebis i magen - jan 2oo9 ♥
  • MayCai

Jag har en Maya som är snart 9 år. Så gissa vad jag tycker om det namnet och stavningen...:)

Svar på tråden Vad tycker ni om Maya?