• Deej

Rengöra våffeljärn?!?!?!

Hur gör ni för att få ert våffeljärn rent?
    Vi har ett i teflon och om man försöker skrubba så försvinner teflonet... Vad ska jag göra för att få det helt rent?

• Svar på tråden Rengöra våffeljärn?!?!?!
  • Heavenlyfaith

Rengöra det direkt efter gräddning är det enda rätta så det inte fastnar. Jag har ett träredskap som följde med mitt järn som man ska dra bort med o sen tar jag en blöt svamp (ej gröna sidan på schotch brite) o grunnar rent.

• loppanshus

borsat bort de fastnade smulorna en diskborste när det fortfarande e lite varmt...kanske??

• Ann Lee

Jag har köpt en bullpensel som jag brukar använda. Fungerar fin-fint!

• Deej

Jag måste erkänna att jag aldrig vågat mig på det medan det är varmt (rädd att bränna mig då klumpigheten brukar ta överhanden), men ska göra det nästa gång!

Tack för hjälpen!

• Heavenlyfaith
    Deej skrev 2008-07-31 09:32:14 följande:
    Jag måste erkänna att jag aldrig vågat mig på det medan det är varmt (rädd att bränna mig då klumpigheten brukar ta överhanden), men ska göra det nästa gång! Tack för hjälpen!
    Inte alltför varmt, låt det svalna så du kan klumpa dig utan risk... Jag är själv experten kring klump så jag förstår dig
  • Deej

Haha! Nä, jag lovar! Jag ska låta det svalna lite! Jag är ett geni när det gäller att bränna sig! Har fortfarande kvar märket från helgen när jag använde våffeljärnet senast :)

Svar på tråden Rengöra våffeljärn?!?!?!