Ni som har barn med feberkramper, hur gör ni?
Vår son har feberkramper och får anfall så fort han får feber, han är för tidigt född och jag tror att han pga det är extra känslig för feber, första gången han hade feber fick han kramper i en halvtimme, ambulanspersonalen fick ge honom Stesolid för att häva krampen men då fick han andningsstillestånd, vi höll på att förlora honom, han låg i respirator och ja, det var väldigt dramatiskt och hemskt på alla sätt. Normalt så varar en feberkramp i 5 min säger läkarna me det är inte epilepsi eller så. Andra gången det hände var 2 mån senare och då var vi väldigt snabba med Ipren och Alvedonsuppar så han blev "bara" medvetslös men han blev det cirka 15 min efter vi konstaterade att han "var lite varm" så det går väldigt fort. Hur gör ni som också har barn med detta bekymmer? Hur har ni löst te x barnomsorg? Vi har dagmamma nu, sonen ska skolas in nu på måndag och känner en enorm lättnad i att han har en dagmamma och inte går på dagis där det inte är säkert att personalen som har så många barn hinner reagera på att han har feber förrän han är medvetslös och behöver ambulans.....