• Eisa

Neo är så lättroad, vad betyder det?

Han tycker att babygymet är hur kul som helst hur länge som helst. Han kan glo på en vägg och tycka det är kul hur länge som helst. Betyder det att han är lågintelligent (dvs behöver inte så mycket stimulans för han har inte så mycket att stimulera) eller att han är högintelligent (kan hitta något intressant i allt)?

• Svar på tråden Neo är så lättroad, vad betyder det?
  • antons bejb

Helt klart högintelligent. Han har nog mängder med fantasi och kommer skriva romaner i framtiden.

• Sabre135

Eller så är det bara en fas han är inne nu. Precis som bebisar kan titta på och undersöka  sina händer hur länge som helst när de upptäckt att de har dem. Tror inte du ska börja leta tecken på intelligensnivå baserat på hur intresserad din bebis är av olika saker. Om det är nödvändigt öht.

• Grönögat

Hihi nej det tror jag inte, han är nog en smart kille med stor fantasi som tidigare skribent skrev. Det innebär nog också att han är en trygg och framförallt gladlynt kille, en cool typ.
    Min kille är en rastlös typ... svårroad, han roar inte sig själv så bra, han vill bara vara med folk hela tiden. Han är en social typ. Därmed inte sagt att din kille är asocial.

• Eisa
    Grönögat skrev 2008-07-31 10:42:56 följande:
    Hihi nej det tror jag inte, han är nog en smart kille med stor fantasi som tidigare skribent skrev. Det innebär nog också att han är en trygg och framförallt gladlynt kille, en cool typ.Min kille är en rastlös typ... svårroad, han roar inte sig själv så bra, han vill bara vara med folk hela tiden. Han är en social typ. Därmed inte sagt att din kille är asocial.
    Det är han säkert, som sin mamma. Osocial alltså.
  • lia76

Lättroad betyder att han är lättroad
    Blir road av allt i stort sett i hans omgivning.
    Små barn tycker det mesta är roligt och betyder inte att de är lågintelligent

Jag är lättroad av mej... kan skratta åt det mesta och jag är inte lågintelligent för det

Vecka 36
  • Eisa
    lia76 skrev 2008-07-31 10:47:43 följande:
    Lättroad betyder att han är lättroad Blir road av allt i stort sett i hans omgivning.Små barn tycker det mesta är roligt och betyder inte att de är lågintelligent Jag är lättroad av mej... kan skratta åt det mesta och jag är inte lågintelligent för det
Svar på tråden Neo är så lättroad, vad betyder det?