vad göra i jönköping?
vad kan man hitta på i Centrala jönköping med sin 7 månaders baby..
Kanske åka och bada men var??
Är ny inflyttad och vet inte vad man ska göra med all tid.
vad kan man hitta på i Centrala jönköping med sin 7 månaders baby..
Kanske åka och bada men var??
Är ny inflyttad och vet inte vad man ska göra med all tid.
Bada kan du göra antingen vid Elmia (det ligger ett badhus där, kommer dock inte ihåg vad det heter) eller vid "strand kanten", när det gäller övriga aktiviteter så finns slottskogen med lekpark och små djurs hagar kanske finns det en mammagrupp som du kan hänga på.
jag funderade på att byta bvc från råslätt till något närmare stan
Jag var inte helt nöjd med dom i råslätt. Själva bor vi i ljungarum. Så det är ju nästa lika långt ner till stan.
Vi har varit vid lovsjön tidigre och det gillar både jag och dottern.
Men jag vet inte hur man kommer dit med buss.!
Någon som vet?
Eller övriga tipps på roliga saker att göra.
(Jonnysbrud)
med det om bvc ville jag säga att jag ska höra med bvc på stan om dom har några barn grupper i Moas ålder.
Bada kan ni göra förutom på (som ni sagt innan) - Vätterstranden, på Rosenlundsbadet eller i Lovsjön, även på Axamo (buss nr 18 går dit ett antal ggr per dag) men även i Rocksjön vid A6 (vet dock inte om det är så fräscht där).
BVC nere på stan (Familjecentralen Väster) har Öppen förskola mån-fre. Tror det är på tisdagar de har för förstagångsföräldrar med barn 6-12 mån sen finns det även nån dag för flerbarnsföräldrar med bebis i den åldern (tror deras öppettider står på landstingets hemsida www.lj.se och sen klicka dig vidare till vårdcentralen Hälsan och sen till BVC).
Hoppas dessa tips är lite hjälp på vägen.
tack tack. alla tipps är så varmt välkommna!!!
man kan ju gå på bibblan också kom jag ju på.
Det har jag inte gjort på år och dar. så får det bli någon dag.