Amber1975 skrev 2008-08-01 15:36:52 följande:
Tack tack, du är ju för go som funderar åt mig. Ska inte ha boende kvar, men har tänkt lämna mina saker hos min mamma. Va skönt att höra att det finns lite svenskar här. Har bara varit här sedan maj och längtar redan efter allt svenskt Vi var på Ikea i Newcastle för nån månad sedan och de har ju faktiskt jättemycket gott där. Så var vi på svenska kyrkan här i Middlesbrough en gång, men det var inte så spännande. Ingen i min ålder
direkt.Va bra att du tror på call centre. Alla här säger att jag pratar flytade engelska även om jag inte trodde det själv hihi. Gick lättare än jag trodde att komma in i det, men jag har ju alltid pratat med min pojkvän så det var väl därför. Det har jag problem med är just Newcastledialekten, men killen säger att han oxå har svårt att förstå den Vore ju som det säger bra att hitta ett jobb där de pratar engelska oxå, så man över sig och inte bara pratar hemma.Japp jag har körkort och vill absolut skaffa en bil. Har varit utan nu i tre månader och är redan trött på det. Är det svårt att lära sig köra på vänster sida? Måste man ta lektioner?Tack igen för alla dina svar. De gör mig sååå mycket lugnare.
se till och skriv dig hos din mamma då, så kommer ju all post osv dit...
haha, min svärfar är från newcastle och jag förstår typ 50% av vad han säger, och då har jag även lyssnat på honom i typ 8år...
tja det där med jobb kan ju vara svårt, tror ända call centre kan vara bra att börja med om inte annat, du kan ju alltid säga upp dig om du inte trivs!
www.reed.co.uk är bra på både callcentres och admin jobb
köra bil är inge problem, tar ett tag innan man vänjer sig, kan dock vara bra att åtminstånde köpa en kopia av The Highway Code som har alla skyltar och regler i, några jag känner tog en eller två lektioner för de var jättenervösa.
åh, ikea i newcastle, där har jag inte varit! vi åker alltid till leeds, det är närmare för oss. svenska kyrkan i liverpool är mysig, lite långt för dig kanske! fast det kanske man också kan påpeka, här åker man ganska långa sträcker ofta, att åka typ 1.5timmar för att hälsa på en kompis tycker jag inte är så mycket numera... :)