3 veckors - hur sover era om natten?
Jag undrar lite hur era små (ca 3 veckors) sover om natten. Jag tror egentilgen att jag kanske har det bra, men jag tycker det är hårt med sömnbristen. Min lilla vill inte sova när vi går och lägger oss utan vi har alltid 'vargtimme' mellan kl 23-01. Därefter kan hon normalt somna. Sen sover hon till ca 3 då hon ska ammas. Sen sover hon igen till ca 6-7 då hon ska ammas igen. Amningen tar ca en halv timme och innan hon faller till ro och jag faller till ro igen och kan somna kan det lätt ha gått en timme. Så totalt sover jag kanske max 5 timmar per natt. Den lilla vill helst sova på mig, så jag sover inte särskilt tungt... Jag är van vid att sova tunngt i 8 timmar, så 5 timmar i lätt sömn är lite för mig. Min kompis fick sin dotter 2 dagar efter mig och hon sover 8 timmar i sträck var natt!! Det blir att jag jämför lite med henne (vilket nog inte är helt rätt eftersom jag egentligen vet att det inte är vanligt att dem sover så länge) Hmmm, lite virrigt inlägg men det jag gärna vill är att höra hur ni andra har det. Speciellt ni som tycker det är hårt. Någonstans känns det alltid lite bätter när man hör andra som är i samma sits (ganska sjukt att det är så) Jag vill veta att där är fler omkring mig som har sömnbrist och tycker nätterna är jobbiga. Fast man egentligen någonstans vet att detta är normalt känner man sig rätt ensam där om natten tycker jag. Min man har börjat att jobba igen, så jag vill helst inte hålla honom vaken, därför känner jag mig ensam...