• Jennie H

Hur ser era dagar ut med en 3 månaders bebis??

Har ni fått in några rutiner ännu?? Äter, sover mycket??

• Svar på tråden Hur ser era dagar ut med en 3 månaders bebis??
  • Dr Myo

Vår tjej äter 5ggr om dagen, ca var 4e timma och efteråt är hon solig och glad i ungefär en timma innan hon behöver sova. Hon sover tyngre tidigt på dagen och blir mer rastlös framåt kvällen men då brukar vi gå en lång promenad i vagnen.
    Sover mellan ca 23-06, ibland vaknar hon och har tappat nappen vid 03-tiden. Jag är jätteglad för detta men är väl medveten om att om hon kommer i tillväxtfas eller ny utvecklingsfas så kan allt komma att ändras.

• L0ved

Japp, hon sover från 23-24 till 8-9 på morronen. Äter var fjärde timme, annars har vi inga rutiner på resten.

• mamma mys

ja nu är ju min kille snart 4 månader..men våra dagar ser ut ungefär så här så länge vi är hemma en hel dag..kliver upp 7 på morgonen..äter vid 9 tiden o sover ca 40 min, äter vid ca 12 o sover ca 40 min, äter vid 15 o sover ca 40 min o sedan blir han lite trött efter en liten stund o äter lite o sover en stund till vid 18:30 är det dax för bad o gröt o vid 19:30 sover för natten vaknar vid 3 o ammas sedan vid 5....han får ersättning på dagarna o nån pure vid 15 o gröt på kvällen ammas på natten...däremellan busar vi o leker o på natten vaknar han bar för att äta sedan somnar han igen..det är hans jälv som valt att ammas endast på natten o det kör jag med tills han vägrar det med...

• Mickis87

Vaknar runt 09:00 - Blöjan byts, matar, snackar för fullt.
    Sover igen i sin gunga ca 10:30 -13:30
    Sen leker babygym, sitter babysitter, går runt och kollar på saker i famnen osv. Ut med hundarna i vagenen (slurmar ofta lite då)

Somnar igen i sin gunga runt 16:00-17:00

Sen vaken leker osv till 19:00 då vi badar.

Sen börjar vi ta de lugnt, för att lägga oss mellan 20-21 tiden.

Äter gör hon väldigt oregelbundet. Ofta nu när de är så varmt. Sover från ca 21-09 med 4 uppvaknanden i snitt.

Visa dagar åker vi ut och kollar affärer efter 17 tiden och brukar strunta i badet då hon brukar bli för trött :)

• Mickis87
    Svar på #4
    Oj ser ut som hon aldrig äter hehe. Hon ammas fritt när hon är vaken så räknar inte antal gånger eller när hon äter
  • Theia

Charlie äter var tredje timme (får ersättning)
    sover från 18-19 till ca 4 på morgonen och äter sen somnar han om direkt och sover till 7-8

Sen äter han är vaken 1-1½ timma så är de typ hela dagen
    Han är inte vaken mer en max 2 timmar...

• Tjofsen

Vi går upp mellan 6-8 nångång....
    Han äter var 3-4 timme (flaska)

Förmiddag:
    Babysittern och jag äter frukost vid tvn
    Gosar och busar
    Babygymmet

Lunch
    Sover / äter /babblar
    Tur till affären eller stan

Middag
    Pappa busar och pratar med honom en stund

Läggdags vid 7-9

Matning vid 22.30-23 när jag lägger mig

Matning natt vid 3-4 tiden och förhoppningsvis kan han vara vaken själv och babbla i sin säng mellan 6-7

Vi har nog ett ganska tråkigt liv just nu. Vill att det ska bli svalare så man kan göra nåt och att han kan sitta lite mer.

• Lajsa77

Oscar äter ca var tredje h under dagen, vid nio, tolv tre och sex. Mellan målen är han vaken en stund innan han vill sova i nån timme. Då pratar vi och myser eller så ligger han själv och pysslar i gymmet eller på nån filt. Ibland sitter han i mitt knä när jag gör något. På kvällen får han en extra slurk vid halv åtta-åtta och sen sover han fram till någon gång mellan tre och sex, då han får mat och somnar om, oftast med pappa. Givetvis varierar detta från dag till dag, men antalet matningar blir så gott som alltid detsamma (peppar peppar... )

• made in USA

Sover från 21.00- 9.00

sen blir  det tutte och och lek till ca 11.00 sover ca 1-2 timmar beroende  på vad jag gör.

13.00 mat och bus i ca 2 timmar

sover lite till innan pappa kommer hem och busar är vaken sen resten av kvällen äter ca
    4-6 ggr

Älskar att sitta i babysittern eller på baby gymet blir mycket sång och kollar på roliga saker.

Svar på tråden Hur ser era dagar ut med en 3 månaders bebis??