Dålig mage efter graviditeten
Är det nån mer än jag som fått sån askass mage efter graviditeten? Jag är jättelös *ursäkta* i magen och får gå på toaletten flera gånger om dagen. Ofta ont i magen och lite illamående.
Är det nån mer än jag som fått sån askass mage efter graviditeten? Jag är jättelös *ursäkta* i magen och får gå på toaletten flera gånger om dagen. Ofta ont i magen och lite illamående.
Jag har precis tvärtom.. JÄTTEHÅRD!! (sorry)=)
Har verkligen problem med att skita.. men det e tydligen vanligt att det kan bli lite så..
Har också blivit lustig i magen efter graviditeten. Har ibland lite ont i magen, problem med gaser. Var hård i magen ett tag efter förlossningen men har inte det problemet nu ca 4,5 månad efter (ej heller diarré). Tål inte kryddig mat.
Hoppas bara att magen blir normal igen...
Prova att utesluta mjölk i kosten.
jag har haft problem denna sommar och det försvann när jag slutade med mjölk ett tag. Man kan bli tillfälligt känslig.
Sen tar det tid innan tarmar och annat ligger på rätt plats igen.
åh ja min mage var så dålig. Gasig som sjutton första tiden, jag undrar om det var för att tarmarna skulle tillbaka på plats efetr att ha legat undan skuffade för att ge rum till bebisen. Jobbig var magen iallafall.
Nån mer som har bra tips mot hård i magen??
Om ni har andra symtom också ( ökat/minskad apit, illamående, frusenhet etc) så skulle jag kolla om sköldkörteln är ok