• Tjofsen

Dålig mage efter graviditeten

Är det nån mer än jag som fått sån askass mage efter graviditeten? Jag är jättelös *ursäkta* i magen och får gå på toaletten flera gånger om dagen. Ofta ont i magen och lite illamående.

• Svar på tråden Dålig mage efter graviditeten
  • smulan1704

Jag har precis tvärtom.. JÄTTEHÅRD!! (sorry)=)
    Har verkligen problem med att skita.. men det e tydligen vanligt att det kan bli lite så..

• Tjofsen
    smulan1704 skrev 2008-07-31 16:19:56 följande:
    Jag har precis tvärtom.. JÄTTEHÅRD!! (sorry)=)Har verkligen problem med att skita.. men det e tydligen vanligt att det kan bli lite så..
    Ok...vi har ju ungefär lika länge sen förlossningen ser jag om det innebär 17/4 på ditt nick. Jag fick 9 maj....

Mitt startade nu för någon vecka sen. Det konstiga är att min son också är lös i magen nu.

Jag ammar dock inte så det är ju inget han fått från mig. Börjar tro att det är nåt med vattnet (som jag visserligen kokar till honom)

Hm......

Ett råd till dig är att äta 1-2 matskedar krossat linfrö varje morgon.
  • mamma080322

Har också blivit lustig i magen efter graviditeten. Har ibland lite ont i magen, problem med gaser. Var hård i magen ett tag efter förlossningen men har inte det problemet nu ca 4,5 månad efter (ej heller diarré). Tål inte kryddig mat.
    Hoppas bara att magen blir normal igen...

• vill ha fler barn

Prova att utesluta mjölk i kosten.
    jag har haft problem denna sommar och det försvann när jag slutade med mjölk ett tag. Man kan bli tillfälligt känslig.

Sen tar det tid innan tarmar och annat ligger på rätt plats igen.

• Tjofsen
    vill ha fler barn skrev 2008-07-31 16:31:47 följande:
    Prova att utesluta mjölk i kosten.jag har haft problem denna sommar och det försvann när jag slutade med mjölk ett tag. Man kan bli tillfälligt känslig.Sen tar det tid innan tarmar och annat ligger på rätt plats igen.
    Så det KAN vara övergående?? Det vore ju skönt. Trots att jag går på toaletten ständigt tror man ju att man skulle kunna dra nytta av det rent viktminsknings-aktigt. Men icke..står exakt på samma på vågen och magen är exakt lika enorm fortfarande.

Ser ut som jag är gravid i v. 30 typ.

Jag går säker på toaletten och bajjar rejält en 4-5-6 gånger om dagen. Det kan ju inte vara bra.
  • smulan1704
    Tjofsen skrev 2008-07-31 16:28:10 följande:
    Ok...vi har ju ungefär lika länge sen förlossningen ser jag om det innebär 17/4 på ditt nick. Jag fick 9 maj....Mitt startade nu för någon vecka sen. Det konstiga är att min son också är lös i magen nu. Jag ammar dock inte så det är ju inget han fått från mig. Börjar tro att det är nåt med vattnet (som jag visserligen kokar till honom)Hm......Ett råd till dig är att äta 1-2 matskedar krossat linfrö varje morgon.
    Nepp jag fick bebis den 2 juli!! så det e inte alls länge sen..
  • lillvilda

åh ja min mage var så dålig. Gasig som sjutton första tiden, jag undrar om det var för att tarmarna skulle tillbaka på plats efetr att ha legat undan skuffade för att ge rum till bebisen. Jobbig var magen iallafall.

• smulan1704

Nån mer som har bra tips mot hård i magen??

• SaramedM

Om ni har andra symtom också ( ökat/minskad apit, illamående, frusenhet etc) så skulle jag kolla om sköldkörteln är ok

Svar på tråden Dålig mage efter graviditeten