• Bebek08

Bada efter förlossning?

Får man bada efter 3 veckor? Nu har det gått 3 veckor efter jag fick barn, undrar eftersom vi har pool hemma o ingen ska vistas i den bara jag. Tack för svar

• Svar på tråden Bada efter förlossning?
  • Bebek08

Du menar om jag fortfarande blöder kanske? Det e väldigt lite, men kallt vatten e det farligt nu efteråt? Vattnet e väldigt kallt, kanske bör man vänta eftersom stygnen inte e borta än

• Bellsam

Du bör nog vänta tills allt är läkt, inga avslag och stygnen är borta.
    Det är inte att rekomendera att bada innan eftersom det är bakterier i vattnet som inte är bra.

• Moniqe1979

du skall inte bada sålänge du "blöder"/har avslag oavsett hur lite det är. Känn sedan efter vad dina bröst tycker om det kalla vattnet (om du ammar) en del som har lätt att få mjölkstockning klarar inte att få brösten nerkylda.

• Bebek08

Då får jag vänta helt enkelt, ska man ha varma fötter förresten? Kanske inte e roligt o vänta men måste man så måste man haha

• buffybus

det enda jag kan svara för som jag fått veta är att om man blöder ska man inte bada.. har man avslag så kan man bada ändå men kommer det blod så ska man låta bli... och som dem andra skrivit att man får hålla koll på brösten om man har mjölk.. för dem ska va varma!! 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Tjohalia

Så länge du har avslag (blöder eller har blodiga flytningar) så innebär det att såret där moderkakan satt inte har hunnit läka ännu och det är fri passage in till livmodern för en massa läskiga bakterier, därför bör man avstå från bad tills avslaget helt är borta.

• buffybus

fast man kan ha avslag utan blod... och har du utan blod kan du bada.. för det har jag frågat förlossningen om

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Pingu

Inte bada varken badkar, pool, sjö eller hav på 8 veckor sa de till oss.

Svar på tråden Bada efter förlossning?