• gullican

Vattentät förvaring av pengar?

Undrar om någon har koll? När jag var barn (för typ hundra år sedan) hade mina föräldrar typ en avlång plastbehållare som skruvades ihop ca 15 cm stort. Den hade också ett snöre så att man kunde ha den runt halsen. I den förvarade de pengar på semestern när man var på stranden. Väldigt behändigt då den var vattentät.

Någon som har en aning om sådana eller något liknande finns idag och i så fall var?

• Svar på tråden Vattentät förvaring av pengar?
  • Okaa san

De finns frotfarannde, jag tror nog det ska finnas på apotket!

gullican skrev 2008-07-31 20:07:04 följande:
    Undrar om någon har koll? När jag var barn (för typ hundra år sedan) hade mina föräldrar typ en avlång plastbehållare som skruvades ihop ca 15 cm stort. Den hade också ett snöre så att man kunde ha den runt halsen. I den förvarade de pengar på semestern när man var på stranden. Väldigt behändigt då den var vattentät.Någon som har en aning om sådana eller något liknande finns idag och i så fall var?
    Life i fragile
  • gullican

Är det sant?? Det vore ju fantastiskt! På den tiden fanns det på växlingskontor men de har inte nu. APoteket har jag inte ens tänkt på, tusen tack för tipset.

• vänat

Inte dirket plast rör med andra vatten tätta förvaringa har jag sett här.

www.resesakerhetsbutiken.se/index.php&osCsid=08f6d853d4fad846648a008c45a51fe3

Sen har jag för mig forex butikerna brukar vissa res saker til försäljning de också om mna inte mins helt fel.

• gullican

Nähäpp....Apoteket hade i varje fall inte något sådant, ringde och frågade.

• vänat
    gullican skrev 2008-07-31 20:24:43 följande:
    Kola länken ovan!! Förvisso inte rund men pengaförvaring som är vatten tät.

Sen foxex webbbshoop har du kollat där?
  • Okaa san

Jag vet att jag har sett dom för ett tag sedan,är nästan säker på att det är där. Men annars så lär dom veta..! Men jag anatr att dom kan ha de iaf!

gullican skrev 2008-07-31 20:13:14 följande:
    Är det sant?? Det vore ju fantastiskt! På den tiden fanns det på växlingskontor men de har inte nu. APoteket har jag inte ens tänkt på, tusen tack för tipset.
    Life i fragile
  • gullican
    vänat skrev 2008-07-31 20:25:59 följande:
    Kola länken ovan!! Förvisso inte rund men pengaförvaring som är vatten tät.Sen foxex webbbshoop har du kollat där?
    Inte än, men ska göra det nu
  • Okaa san

FOREX ja!! Dom ska väl ha något typ av rör?!

gullican skrev 2008-07-31 20:24:43 följande:
    Life i fragile
  • gullican

Nixpix, inte Forex heller....attans också. Och internetbutiker är inte lönt att söka i heller, behöver köpa en sådan imorgon då jag reser på lördag *suck*

• vänat
    gullican skrev 2008-07-31 20:40:00 följande:
    Nixpix, inte Forex heller....attans också. Och internetbutiker är inte lönt att söka i heller, behöver köpa en sådan imorgon då jag reser på lördag *suck*
    Fast intenet butken har som ja sa trots att de inte är rund;men det är klart behöver du de i morgon är de näst i till omöjlig att fixa de nu.
  • vänat

Har du kolat på typ åhlens eller i en butik som säljer väskor och plånböcker i fall de säljer vattentät penga förvaring?

• Tingilya

Vart ska du? Vi köpte sånna på plats när vi reste sist.

• skorpionen80

En sån här har vi:
    www.twenga.co.uk/offer/181748127.html

Funkar jättebra! Får plats i sambons badshorts (annars har den fästen så att man kan ha dem på benet ex) och den håller tätt!

Om du ska resa iväg så finns det kanske på flygplatsen?

• gullican

Hehe, snygga behöver de inte vara

Hittade faktiskt en nu på Naturkompaniet. Kostar dock en hundralapp, vilket känns lite dyrt, men hittar jag inget annat så får det bli den

• gullican
    bambigirl skrev 2008-07-31 21:37:01 följande:
    Hittade den nu:www.biltema.sesök på värdebox
    Super! Precis en sådan jag minns från barndomen. En tiondel av priset mot den jag hittade dessutom, tack!
Svar på tråden Vattentät förvaring av pengar?