• Pensée

FULA mammakläder!!!!!

Fler än jag som tycker att utbudet av snygga mammakläder SUGER?? Hr tyckt samma under hela grav och är nu snrt i v 36. JAG VILL HA EN SNYGG VIT, LÅNG KJOL tex. Eller en snygg klänning. VAR finns det? det kryllar av toppar i alla möjliga varianter och jeans, men shorts, kjolar och klänningar finns ju inte!!

Vill inte heller se fulare ut än man redan känner sig! Är allergisk mot alla tältkläder, tycker det är snyggare med tajtare kläder som visar magen.

Åh, ser min vita kjol framför mig.... Med snygg vidd precis nedanför magen och ett brett skönt liv över magen.. Får kanske börja designa själv?

• Svar på tråden FULA mammakläder!!!!!
  • mammutten81

H&M har väl rätt snygga kläningar och tunikor?
    Långa kjolar kan ju vara svårt att få tag på överlag då de flesta har leggings och kläning.

• spaceylisie

Vad SJUTTON är skillnaden på H&M's mammatoppar - alltså ni vet, vanliga bastoppar? - och deras "vanliga" bastoppar, dvs icke mammatopp? Mätte, vände, vred och drog i en av varje för att jämföra, men den enda skillnaden var priset. Varför då lägga mer pengar på att få en mammatopp om det inte finns ngn större skillnad? Är jag helt ute och cyklar...?

• Loopington

Håller med! Fruktansvärt fula, fantasilösa och liksom.. mammiga är alla mammakläder. Fast jag skulle hellre se mer street. Som tur är kan jag använda en del av mina vanliga baggy braller, har mest köpt lite långa t-shirts och linnen, och kill-shorts.
    Svårt när man ser framför sig exakt vad man vill ha, då går det aldrig att hitta.

• Pensée

Nix, har inte hittat en enda kjol el klänning på H&M. Kollat i flera butiker. Tydligen ska man gå i jeans fast det är 118 grader ute

• Pormoicheia

Är man beredd att lägga ut lite pengar så finns det ju rätt snygga mammakläder idag.
    (beställa från utlandet o.s.v.)

Men om man är som mig och inte vill lägga ut flera hundra på kläder man bara kommer att använda bara ca 3-4 månader så blir det svårt.

Jag har dock haft tur och har hittat kläder som passat min stil rätt väl för väldigt lite pengar.

Man ska inte underskatta secondhand!

• Pormoicheia

Tradera kan också ha om man orkar kolla runt lite.

• LillaAnna72

Skillnaden är att de är längre framtill så att magen kan växa utan att synas när toppen blir för kort. Jag har under hela gravidieten använt både och, menn ui vecka 32 går de vanliga topparna inte hela vägen ner över magen.

spaceylisie skrev 2008-07-31 20:24:46 följande:
    Vad SJUTTON är skillnaden på H&M's mammatoppar - alltså ni vet, vanliga bastoppar? - och deras "vanliga" bastoppar, dvs icke mammatopp? Mätte, vände, vred och drog i en av varje för att jämföra, men den enda skillnaden var priset. Varför då lägga mer pengar på att få en mammatopp om det inte finns ngn större skillnad? Är jag helt ute och cyklar...?
  • LillaAnna72

Jag har hittat massa fina mammakläder både på H&M samt på VeroModa. (Säljs dock inte i alla vero-butiker) Sedan har jag köpt en hel del på Tradera - och på lovely mama i Göteborg när vi var där. De hade superrea då!

• nyfiken och otålig

Håller fullkomligt med TS!!! Jag hittade en fin jeanskjol på Ullared, men det känns som jag går omkring i den hela tiden. På HM och Lindex var utbudet i min storlek ett skämt. Inget finns! Blir nog en tur till Ullared inom kort!

Svar på tråden FULA mammakläder!!!!!