Värmeutslag!
Våran son har värme utslag över skuldrorna & lite upp mot nacken & på över armarna tycker att det ser ut att svida det är som röda prickar. Någon som har erfarenhet av detta & vet om man kan göra nått åt detta typ någon salva/kräm?
Våran son har värme utslag över skuldrorna & lite upp mot nacken & på över armarna tycker att det ser ut att svida det är som röda prickar. Någon som har erfarenhet av detta & vet om man kan göra nått åt detta typ någon salva/kräm?
du kan prova att smörja med en mild kortisonsalva. kolla på apoteket. jag gjorde det när jag fick värmeutslag på min stora bebismage och det gick bort över natten. inte samma sak som med en bebis iofs, men nån gång ska inte va nån fara.
men tänk på att kortison är uttorkande så man behöver smörja med fuktgivande också. och håll honom så sval som möjligt. det bästa är ju om han är utan kläder.
hampus har oxå värmeutslag över magen, halsen ryggen och benen. ja typ hela han.
jag gör inte så mycket. badar honom svalt och försöker hålla honom sval så mycket de bara går
min alex får ofta i ansiktet, men de brukar försvinna nästan direkt...
min dotter fick häromdagen stora röda upphöjda fläckar som bvc tyckte lät som nån slags värmeutslag. jag smörjde på deras inrådan med hydrokortisonsalva från apoteket (30 kr för en liten tub) morgon och kväll, sen var de flesta borta dagen efter, och alla borta dagen efter det (idag). =)
Min pojke har samma problem, dom dycker upp titt som tätt så jag smörjer på indomin salva på honnom så försvinner dom värsta inom 2-3 timmar, men nu har jag lärt mig att förebygga det så om det är varma dagar så smörjer jag på (där det blir som värst) innan vi lämmnar lägenheten dåkommer det inte alls så mycket! Du kan ju testa, lycka till!
jag har hört mig för lite ang kortisonsalvor....
ta och kolla upp lite med din BVC innan du köper och använder!
Hmm, våran bvc rekomenderar inga salvor till värmeutslag. Håll honom sval så gott det går. Lägg honom naken på plastad frotte. Våran älskar att ligga så och leka med en kall våt handduk.