• saelma

Missade min tenta..

Jaha, missade omtentan med fyra poäng..
    Känner mig som den mest korkade människan i världen.
    Nu är nästa tentamenstillfälle i december och jag ska ju få en bebis i juni.. Känns inte som om det är nån idé att plugga till de kommande tentorna heller..

Hur ska jag muntra upp mig?

• Svar på tråden Missade min tenta..
  • johannams

Hejsan!

Trist att du kuggade tentan men visst är det ide att du pluggar till de nästkommande tentorna. ju fler tentor du har "undanstökade" till den lill* kommer desto bättre. Talar av egen erfarenhet.

Deppa idag eller varför inte gå en liten prmenad ute i solen, ät en god glass, laga lite god middag, gosa i soffan resten av kvällen och dröm om din bebis . Samla krafterna och ta nya tag imorgon igen.

*tröstkramar*

• Ylva 80

Från en student till en annan, att klara en tenta är inte avhängigt på hur smart du är. Detta vet jag och det gör du med. Istället så brukar det bero på hur mycket man hunnit plugga eller orkat för den delen.
    Så var lite stolt över att du skrivit en tenta och lägg det till handlingen. Njut av dagen och att du är gravid.

• Dinturiel

Håller med den första talanden. Satsa på att klara de återstående tentorna, annars blir det så mycket efter födseln. Bättre att ha en tenta att måste plugga till än flera...
    Håller tummarna både för dig, bebben och framtiden

Kram

• annca

Stackare, men jag vet exakt hur det känns, så många tentor jag kört genom åren.
    Man får helt enkelt se det som ett övningstillfälle och hoppas att allt mognat lite mer till nästa försök! Ibland behöver man helt enkelt tänka på något totalt annat och så pang! så får man en aha-upplevelse och vet precis hur allt ska va!
    Satsa på nästa, och känn vårsolen!

• flowergirl

Du klarar det, ge inte upp... du kommer bara att ångra dig i framtiden... det gäller att ta sig samman och ge allt ;) lycka till!

• nassepånken

tänk på att du lär för livet, ju fler gånger du pluggar till en tenta desto djupare sitter det, oavsett om du klarar tentan eller inte. självklart ska du plugga till kommande tentor, det var inte dina kunskaper utan tentan det var fel på!

• Tin o Trolls mamma

Vi får bara hemtentor och jag har en som ligger som en rutten filt över mitt medvetande och tynger mig. De skulle varit inne 17 mars och jag har knappt börjat. Böööl. Bara att ta nya tag när solen värmt upp hjärncellerna. *suck* Ska be en kompis stötta mig lite.

Skickar tröstkramar till gosis. Kämpa på med de tentor du har kvar så att inte de hänger över dig åtminstone. Kram, Ekorren.

• Eli

Jag skrev en omtenta igår som jag antagligen körde på, nästa tillfälle i oktober, bebisen kommer i december...

Men konstigt nog så känns det inte så himla farligt. Mina kursare må vara bättre på matte än vad jag är, men gud vilka puckon de kan vara i övrigt... så det är sannerligen ingen förståndsmätare... Dum är det sista du ska känna dig!

Egentligen skulle jag ha kunnat plocka ut en examen för länge sedan om jag inte slarvat så in i bängen och högtidligen skitit i hemtentor och uppsatser... DET var däremot korkat av mig.

Nu är min plan följande: inte börja nya projekt: schemalägga alla studier och beta av alla rester fram t.o.m. december.

Hoppas att du kan göra en liknande plan! Kan pappan möjligen ta lite ledigt några enstaka dagar för att du ska kunna plugga inför decembertentan?

Svar på tråden Missade min tenta..