• MinnY

Ni som har Frontline på era hundar??

blir era hundar dåliga i magen?

dom kan ju bli oroliga stod det men min afghan hane har varit dålig i magen sen vi gav honom Frontline. jag vet inte om det har med det att göra eller om det kanske är värmen som är jobbig för honom.

eller har ni märkt av några andra biverkningar?

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ni som har Frontline på era hundar??
  • Ailajk

Ja, jag kan itne använda frontline eller Exxet på min hund längre. Gick bra ett tag men sen fick han stora variga sår på ryggen...

Nu använder jag bara apotekets halsband mot fästingar vilket fungerar ganska bra

• Ailajk

...men exxet fungerade ändå bättre än frontline, även lite lite billigare

• imp

använder frontline på båda hundarna och har inga sådana biverkningar men som sagt värmen kan göra så att hundarna blir dåliga i magen.  men är du orolig för att frontlinen kan ge de biverkningarna så läs om frontline på fass o se vilka biverkningar hunden kan få

bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • MinnY

exxet har jag aldrig hört talas om, är det ungefär samma som frontline? något medel man lägger i nacken?

jag hade frontline på honom förra året och då visade han ingenting men det kan säkert ändras.

• Maja Lisa

min hund har haft frontline de senaste åren hela tiden med 4 veckors intervall från mars till oktober och hon har inte fått några biverkningar alls. Bara sluppit en massa fästingar.

• Ailajk

exxet är precis samma princip som frontline. Används mycket av hundförare i stockholm, där jag fick reda på det. Apoteket har det men man måste fråga. exspot ( så heter det egentligen ) ligger i en låda medans frontline står på hyllan. Antagligen för att exspot är lite billigare

• sänka

Jag har för mig att expot är receptbelagt. Men det kan hända att de har släppt på det nu.

• Lejla och Ullis

Vi ger våra hundar frontline. Inga biverkningar.
    Jag tror inte att frontline och exspot är exakt samma sak. Någon sa att exspot inte kan användas på katter. Finns det någon katt hunden ska träffa så kan man inte behandla med det. Anledning skulle vara att katter slickar sig mer än hundar och får då i sig exspot vilket skulle vara farligt.
    Ring veterinären och fråga om du är orolig för biverkningarn och vilket det bästa alternativet skulle vara.

• Labbematte

Frontline och Exspot och Scalibor innehåller bekämpningsmedel.
    Därför fungerar det mot insekter. Exspot och Scalibor ger statistiskt sett upphov till fler biverkningar, men det finns naturligtvis individskillnader.
    Har du provat att använda t.ex örthalsband istället? Det tillsammans med att man kammar igenom hunden varje gång när den har varit ute ger också ett bra skydd!

• MinnY

vi pratade med en vertrinär och frågade om hans dåliga mage kunde bero på Frontlinet men dom vågade inte riktigt svara på det.
    det kan ju bero på mycket saker men jag tror att värmen har gjort sitt på honom.

men vi fick tips om bra mat tillhonom som vi köpte på djursjukhuset, det har han ätigt i tre dagar nu och han är redan mycket bättre i magen.

men vad tycker ni om frontline för övrigt? har ni testat något annat fästingskydd?

Svar på tråden Ni som har Frontline på era hundar??