Synarela+graviditet = sant??
Jag har nu äntligen fått min vilja igenom och behandlas nu med Synarela nässpray. Någon som har erfarenhet endometrios och av Synarela som blivit gravid, spontant eller med hjälp av IVF?
Jag har nu äntligen fått min vilja igenom och behandlas nu med Synarela nässpray. Någon som har erfarenhet endometrios och av Synarela som blivit gravid, spontant eller med hjälp av IVF?
Jag har endo och sprayade synarela i 6 månader.. Försökte iof inte bli gravid efter det utan blev gravid ett par år senare men utan problem. Men du kan inte bli gravid under tiden du tar synarela om det var din fråga..
Jag sprayade Synarela i ca ett år och gjorde sen ivf direkt.
Blev gravid!
Hej tjejen!
GRATTIS! Vad kul att du har fått igenom din vilja, tror att chanserna ökar för dig/er när kuren är klar oavsett IVF eller inte!
Har en väninna som op. bort endo härdar+ cystor gick på Synarelan direkt efteråt och körde den i ca 3-4 mån, hon blev gravid spontant direkt efter hon slutat med sprayen (hade "torkat" ut allt så att säga...)
Men man vet ju aldrig om det lyckas eller inte- tror dock chansen att lyckas med te x IVF efter ökar än att inte köra någon kur.
KRAM
Kanske det. Jag har en cysta också och det var mycket för att den inte skulle fortsätta växa som jag fick stå på sprayen i väntan på ivf:en...
Tack för alla svar....
Jo har full koll på hur Synarelan fungerar!! Jag har gjort ett helt IVF försök och inte lyckats bli gravid. Jag ville nu behandla min misstänkta endo, eftersom jag blöder så mycket och har så pass ont. Min läkare tycker dock inte att ngn operation ska göras, att det inte tillför något, samt anser hon att det inte finns något som säger att man lättare kan bli gravid efter behandlad endo. Jag har verkligen fått tjata mig till behandling med Synarela.
Jag har full förståelse för att det kanske inte kommer att spela någon roll men jag förstår inte varför man är så motvillig till att prova behandling när det inte har fungerat tidigare....
Fortsätt gärna att svara och ge synpunkter...
Ni som har blivit av med er endo tack vare Synarela: kände ni nånting under behandlingen? Jag har sprayat i tre månader nu och den senaste veckan har jag haft ordentliga hugg i tjejmagen. De har varat några minuter och sedan avtagit. Det gör för ont för att vara "ingenting". Kan det vara endocystor som torkar ut och därmed gör ont?
ni som har behandladts av synarela mot endo, fick ni några andra tableter med eller bara synarela, jag fick min besked idag, jag har 3 endo på vänstra och en stor på högra äggstock, nu fick jag synarela och 5mg provera tillsammans ska jag ta de, hur fan ska det gå till :(
Hej,
har jobbat på ett syskon i över 3 år nu och
började för 3 veckor sedan med syarela inför en ivt
behandling (allt bokat och klart).
Men ingen mens....Tog ett gravtest förra måndagen
och ++++. Kan fortfarande inte fatta det, hur gick det till??? Efter alla dessa försök och Äg tester
varje jäkla mån så bara fastnar det, just man påbörjat en behandling. Överlycklig självklart men svårt att tro på det!!!