• reserverad

Fult att blanda gult guld och vitt guld?

Ponera att jag har pa mig halsband, ringar osv i vitt guld och en klocka i vitt guld ocksa, alternativ allt i gult guld. Det ar ju okej och ser bra ut.

Men hur ser det ut om man har allt utom klockan i gult guld? Dvs halsband, ringar osv ar i gult guld men man har en klocka i vitt guld. Ar det jattefult tycker ni andra eller ar det bara jag som tanker pa sant?

Jag byter alltid sa att allt matchar, endera allt i vitt eller i gult guld men jag kanske ar lite queer?

• Svar på tråden Fult att blanda gult guld och vitt guld?
  • jenni82

jag tycker det är ganska fult att blanda.
    är som silver och guld.
    antingen eller tycker jag.

• Milkina cerka

enligt tradition ska man väl inte blanda varken vitt o. gult guld eller guld o. silver.
    Så har jag lärt mig att det "ska" vara iaf, så i mina ögon gör du rätt.

• reserverad

Da ar jag kanske inte sa queer anda, hihi. Jag tycker ocksa det ar fult att blanda. Fast ibland ar det lite jobbigt att byta allt bara for att jag byter klocka.

• skvimpen

Jag tycker inte att klockan behöver matcha, jag gillar att mixa men då får det vara allt i något, dvs ett halsband som tar upp resten pga att det har bägge i sig. Blandade ringar är dessutom skitsnyggt!

• Tinuskan

Hmm min vigselring e hälften vitt, hälften guld

• Meline

Nej, jag tycker inte att man ska blanda, varken vitt guld och rött, eller rött guld och silver.

• linjes

tycker inte det är fint att blanda

• Tullemi

Jag gillar inte heller att blanda. Tyvärr så köpte jag och min man ringar i guld när vi förlovade/gifte oss. Hade hellre haft vitguld för jag tycker egentligen inte om gult/rött guld. Big mistake .

• reserverad

Mileas mamma, det kan vara ett problem, jag kanner igen det. Jag gillar min gula vigselring men har kopt nagra till vigselringar i bade enbart gult och enbart platina for att matcha olika smycken och klockor. Om jag gifte mig idag tror jag att jag skulle valja en ring i guld OCH vitt guld sa att jag alltid kunde ha min riktiga vigselring oavsett halsband, klockor mm.

• Emeraldy

Oj, vad många som tycker det är fult att blanda Hemlis

Både min förlovningsring och min "unna mig själv en snygg-ring" är i både rött och vitt guld. Skitfina

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • skvimpen

Jag har Cartiers ursnygga ring med en ring av varje färg i- kan Cartier blanda så kan jag!

• Firefairy

MIn ev framtida vigelsring kommer vara 2färgad, men annars så försöker jag hålla övriga smycken på kroppen till samma.

Svar på tråden Fult att blanda gult guld och vitt guld?