• Zmoothie

Jag har det! Plopp och Center...

...Är EXAKT samma sak! Har precis gått igenom innehållförteckningarna, och det står precis likadant! Med skillnaden att på Center står det "Mjölkchoklad med toffeefyllning" och på Plopp: "Fylld mjölkchoklad med toffee".

(Nejdå, jag har inte tid att döda... )

Mysteriet är härmed löst. Inte för att det var något mysterie.. Men Älskling frågar alltid mig när jag köper godis "Vad är skillnaden på Plopp och Center då?!" Jag har alltid hävdat att någon är de, de smakar _faktiskt_ olika. Tji fick jag.

När jag tänker efter... Visst är det så att Center bara fanns som såna där runda, "konformade", från början, att köpa i rör eller lösvikt? Och Plopp har alltid varit fyrkanter? (Fast nuförtiden finns ju Center i fyrkant också..)

Nu ska jag återgå till min viktiga forskning, på altanen.

• Svar på tråden Jag har det! Plopp och Center...
  • MaryJane

mm center o plopp *vill ha*

• Fjärilen

Jag tycker att Plopp är godare haha

• ebben

fanns en tråd om detta för ett tag sen! De smakar olika,det gör de.Men nån hade mailat o frågat eller ringt,och fått till svar att det ÄR visst en liten skillnad.Minns nu inte exakt hur det var men att nåt var kokat i den ena och inte i den andra tex.Hoppas du hänger med........Det fanns en LITEN skillnad,men dock..........

• ebben

Har haft magsjuka nyss(igår) så jag är "spak" än..........känner mig inte sugen på nåt faktiskt-DET är ovanligt!

• Zmoothie

Ah! Det finns alltså!

Men vad är skillnaden med nya plopp caramel då? Jag trodde ju det var karamell redan, men det var ju toffee..

• Bebis

Skillnaden var att den ena kokat längre än den andra... ingen extra tillsats utan bara kokningstiden.

• FriSam

Jag ääälskar plopp, det är mitt absoluta favoritgodis. Skillnaden (som iaf jag märkt) är att i plopp är det innuti lite mer rinnande på nåt sätt.
    Har gjort ett antal smaktester(?) o dragit denna slutsats. Belönade mig själv med ännu mer plopp!!

Svar på tråden Jag har det! Plopp och Center...