Ta tåget eller flyget med nyfödd. GBG-Sthlm. Hur fungerar det?
Hej! Snart är det dags för liten att titta ut och jag bor i götet med släkt och familj hemma i sthlm. Tanken är att sambon, jag o liten ska bila upp till sthlm i slutet på sept då vi ska på 70-års fest. Innan dess blir det inga resor upp.
Däremot är min tanke att efter septemberresan med bil under vinterhalvåret ta tåget upp med liten själv och umgås med familjen då och då. Hur gör man detta smidigast? Hon kommer ju vara ca 3 månader första gången vi tågar upp. Vagn och babyskydd ska ju med samt väskor så det blir ju en del packning. Hur bokar man? Bokar man för 2 st och har henne i babyskyddet på en plats bredvid mig, har ajg henne i hårdliften på golvet (ja förutom när hon är i min famn och mitt knä så klart). Var är bäst att låta henne sova liksom? I babyskyddet eller i hårdliften? Vad kostar det att åka emd så små barn? Behöver man boka familjevagn? Jag vill nämligen helst boka x2000 på 3 timmar och inte "mjölktåget" som tar 5 timmar men har för mig att x2000 saknar famvagn.
Är det kanske smidigare att boka flyg? Packa in vagnen och ta henne i babyskyddet på flyget? Måste jag boka plats även där för henne eller packar jag in både barnvagn o babyskydd och checkar in och så tar jag lillan i famnen? Vill ju inte heller att sånt ska gå sönder när de kastar runt väskor och dylikt.
Ja hur gör ni? Många tankar och ingen att rådfråga...