OK nu ska vi se, har lite svart med det positiva just nu for kom hem efter 3 veckor i Sverige for en liten tid sedan
Brittsiska humorn/ironin - oslagbar!
Lattare med jobb; de accepterar att du studerade en sak pa universitetet men kan for den skull jobba med nagot helt annat osv
London ar multikulturellt, det gillar jag, inte lika segregerat som i Sverige (men visst finns det har med). Har ett harligt mammagang dar vi ar: flera britter, en svensk, en tysk, en brasilianska; en irlandska, en fran Singapore och saklart andra generationen Italienare, Indier osv osv Harligt! (Valde bort ett dagis till forman for ett mer multikulturellt och blandat vad det galler "klass" - det andra var lite for brittisk vit medelklass
- och det hade battre rating i Ofsted och drivs som en charity - perfekt!)
Manniskor ar artiga! Nu nar jag var i Sverige senast sa sa inte en enda f'lat/ursakt eller sa utan abra trangde sig fore mig och vagnen hela tiden, usch!
Svenskar ar bortskamda, klagar pa allt, ar sura, och trangsynta trots att de har det bast i varlden?!
Ja inte ALLA kanske...Och tror att allt ar bast i Sverige, (eller Thailand da
) Om man bara kunde lyfta blicken lite ibland...
Alla verkar ta det otroligt seriost det har med foraldraskap (eller ar det bara pa FL?), vart finns humorn, vart finns forstelsen for att alla inte har lika forutsattningar mm?
Aven det kan vara lite "nannytendenser" har med sa ar den fria viljan/valet viktigt har, de litar pa att du gor vad som ar bast sjalv.
I Sverige overlater man allt pa Staten far mycket serverat jamfort med har, har behovs lite mer javlar anamma och det tycker jag ar bra!
Det finns sakert mer! Och saklart en hel del jag saknar fran Sverige med (tex att UK ligger efter med jamstalldhet vad det galler loner/jobb/barnomsorg mm men men...visar sig att det inte ar sa himla jamstallt i Sverige heller
)