gör ni havrebollar med äkta kakao eller Oboy?
i alla recept står det kakao, menar de äkta kakao eller Oboy?Ska man ha i kallat kaffe?Vad menas med kallat kaffe, i pulver eller?
i alla recept står det kakao, menar de äkta kakao eller Oboy?Ska man ha i kallat kaffe?Vad menas med kallat kaffe, i pulver eller?
kakao
oj, läste bara ts, ja de menar vanlig typ ögonkakao, och kallt kaffe som är kokt alltså
Jag har använt oboy när jag inte har haft kakao hemma och det blir mumms =)
kakao, för i oboy är det inte så mycket kakao och mest socker...
Kakao. Oboy är ju bara sött.
kakao.. blir bättre smak då och eftersom de är mindre socker så är de ju "nyttigare" oxå. fniss.... Kallt kaffe är de varma som svalnat
Kakao såklart! Och inte den vanliga "ögon kakaon" utan riktigt kvalitets kakao. Det är den godaste och den använder alltid jag!
Kaffe som man kokar och sen låter svalna, jag brukar brygga det extra starkt för en god arom.
tack för era svar...jag har kakao hemma och gjorde havre bollar men dem blev riktigt äckliga, ingen sötma alls bara beskt...undrar varför...
Kakao om du vill att det ska smaka något.
kakao
ang. kaffet. Antingen kokar jag riktigt urstarkt kaffe och har i, det måste inte alls vara kallt. Eller så tar jag pulverkaffe och blandar med kokt vatten, gör också det urstarkt.
kakao här med..har aldrig ens provat att ha oboy i.men det där med mjölk istället för kaffe ska jag prova..fast jag bruka ha i vatten istället för kaffe
jag har kakao och kallt kaffe när ja gör negerbollar
kakao
med oboy kan det väl aldrig bli gott?!
Ang kaffe ska det väl vara kallt kokat/bryggt kaffe främst för att man inte ska bränna sig då man rullar bollarna. Jag orkar aldrig vänta tills det kallnat! Brukar röra ihop en kopp nescafé bara, fungerar utmärkt! Vi dricker aldrig kaffe hemma så jag orkar inte göra massa kaffe om jag bara ska ha några matskedar.
nu har jag gjort nya havrebollar och de smakar super gott.
Jag hade nästan inget socker i första gången. Denna gång hade jag lite mer socker i och mjölk...wow vad gott himmelsk *fniss*
tack för tipsen...=)nu ska jag mumsa i mig det goda...=)