• Mimer

har ni öppen eller stängd dörr där er bebis sover ?

Har ni öppen eller stängd dörr? (med tanke på ljud, störningar osv)

Läste en annan tråd ang ljud-nivån i hemmet när bebisen sover, och blev då nyfiken på hur ni gör med eventuella dörrar in till rummet där er bebis sover dagtid o på kvällen...

Just nu sover vår tjej i vårt sovrum o då drar jag igen dörren litegranna bara, så det dämpar ju ljud lite (hon är INTE speciellt lättväckt)
    Men sen när hon ska få sova i sitt eget rum så finns där ingen dörr, det är en valv-öppning. Rummet ligger på övervåningen i en etagelägenhet.

jag undrar bara lite hur hon kommer störas av ev ljud då, men som jag läste svaren i andra tråden så verkar de flesta barn sova igenom de flesta ljud...

• Svar på tråden har ni öppen eller stängd dörr där er bebis sover ?
  • Kanina

Det är väl bara plötsliga ljud som kan störa och väcka små barn. Min tjej (4,5 mån) sover oftast ute nu på dagarna, sover hon inne ligger hon i vagnen i hallen - och hör mao. allt jag gör på dagarna. På nätterna somnar hon ännu så pass sent som 22-23 så då går vi oftast och lägger oss stax efteråt, men jag skjuter till dörren i alla fall då.

• varfördåför

våran son sov i vårat sovrum då han var mindre o vi hade inte dörren stängd, senare sov han i vardagsrummet o vi satt ju där på kvällarna o kollade tv. de säger ju att barn som har storasyskon kan sova i bulrigare miljöer för attd e är vana att sova med ljud, så man kan nog vänja dem.

nu då han e tvåår såver han med stängddörr i sitt eget rum, o har gjort så i snart ett år.

• suzolina

på dagen skjuter jg till dörren men tv är på eller musik , jag städar diskar och sånt dock ej damsugare , sen har vi ju hund som rör sig en hel del men det verkar inte lillen bry sig om. sen på kvällen stnger vi dörren för då sitter vi oftast ute på balkongen och det är en massa lekande abrn på gården...

Svar på tråden har ni öppen eller stängd dörr där er bebis sover ?