• buffas

Ni som fått kortisonspruta!!!!

Jag har nån slags inflammation i höften förmodligen i slemsåcken i höften tror jäkaren och napprapaten,fick det efter att jag sprungit,började känna efter några gånger men trodde att det bara var för att det var länge sen jag sprang men det blev mer och mer och efter mycke om och men sökte jag hjälp..Fick en kortison spruta för tre dagar sen,hur länge tar det innan man bli bra,när försvinner smärtan efter sprutan,hur har det varit för er,blir jätte tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Ni som fått kortisonspruta!!!!
  • Kia o busan

Hej

Har fått kortisonspruta 2 gånger, den första gången försvann värken efter en vecka o andra gången efter 2 veckor, då höll jag på att bli tokig.
    lycka till

kia

• buffas

Tack för ditt svar,jag hoppas att det försvinner..Man vill ju att det ska gå över direkt,läkaren blandade bedövning och kortison så direkt efter sprutan kånde jag ingenting,men nu gör det ont..
    Finns det fler som har erfarenhet??

• Firefairy

jag har fått kortisonspruta i handen, men det hjälpte inte så det blev operation efter ytterligare 2 månader. smärtan satt alltså kvar.
    nu ska jag till läkaren imon med min axel, jag är lite emot kortinsonspruta, så jag hoppas att det finns en annan lösning på min axelsmärta.

• Joonas

Jag har haft samma problem som du. Slemsäck som saknades i mitt fall vilket ledde till inflammation i höften. Jag gick under något års tid och fick kortison injektioner var tredje månad. Efter drygt ett och ett halvt år var mina besvär så mildrade att jag inte längre ansåg mig behöva kortisonet. Detta var snart 11 år sedan, jag kan fortfarande inte sova på vänster sida, efter bara några minuter kommer värken, men i övrigt fungerar jag hyfsat. Idag har jag fått min andra injektion i höger axel...

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
Svar på tråden Ni som fått kortisonspruta!!!!