• Tineling

Varför säljs vit Toblerone INTE i Sverige? nån som vet???

Hoppas nån här vet varför vita Toblerone inte säljs i Sverige bara på Tax-Free butiker och en del affärer utomlands? det är bara så synd för de är så gudomligt goda!!! varje gång vi ska till Danmark på båten passar jag alltid på att köpa ett par vita toblerone med mig hem. De klassiska mjölkchoklad finns ju i Sverige men inte lika goda. Minns också blå paket Toblerone med mjölkchoklad och vitchoklad inne men de ser ut inte går att hitta nu längre.

• Svar på tråden Varför säljs vit Toblerone INTE i Sverige? nån som vet???
  • THR1972

Jag har köpt vit toblerone på rusta och ÖB ett par gånger.....

• Tineling

Tack för tipset! ska kika dit om de har hemma men undrar ändå varför de inte säljs ut i andra affärer? kan det vara någon ämne i dom som inte är tillåtet i Sverige?

• MaddeMamman

Toblerone One By One är en blandning av olika "sorter" däribland den vita...
    Fråga annars i butiken där du handlar för jag tror att det är upp till handlaren att avgöra.

Tandkräm på min spegel.
  • Svalöv

Jag har köpt vit Toblerone, senast uppe i Ullared. Fast det var i påse, såna småpaket du vet Gottgott

• sessan00theodorsmamma

köpte vit toblerone, oxå i påse med småpaket, på netto:):)

• Månmamma

Jag har köpt vit toblerone på Dollar store...två oåsar för 30 kr billigt och gott

• Månmamma

Sorry...stavat fel... men ni kan ju lista ut vad det ska stå

Månmamma skrev 2008-08-02 00:35:14 följande:
    Jag har köpt vit toblerone på Dollar store...två oåsar för 30 kr billigt och gott
  • Alexa

Men herregud.. Startade precis en likadan tråd.. Är toksugen på denna underbara choklad.. Imorgon blir det ut på jakt igen..

Svar på tråden Varför säljs vit Toblerone INTE i Sverige? nån som vet???