• Svar på tråden Får man ha svart klänning med vita prickar på ett bröllop ?
  • siamusen
    wedding skrev 2008-08-02 00:52:24 följande:
    Får man ha svart klänning med vita prickar på ett bröllop ? www.familjeliv.se/hem/wedding/galleri.php...
    Söt klänning

Jag som brud hade inte brytt mig, men fraga brudparet om du vill vara sâker.
  • SCSI

jag tycker det är ok, men skulle oxå fråga bruden. Tyvärr finns det ju andra som kan ha åsikter oxå, men de kan man välja att strunta i. En av mina bästa vänners mormor ältar t.ex fortfarande, efter 6år, att jag hade kängor på min kompis bröllop. Tvivlar på att hon minns min ursnygga klänning eller håruppsättning eller ens ser det förmildrande i att kängorna var oklanderligt välputsade.

• Howdahkan

Jätte mysig klänning.
    Tycker att du kan ha den på bröllopet, men om du är osäker kan du ju som ovan föreslog fråga bruden..

• Milkina cerka

Fin klänning:) tycker jag men fråga brudparet vad de tycker om du känner dig osäker.
    Jag skulle "för säkerhets skull" matcha med ljus Kavaj/ schal/tröja över axlarna för att lätta upp.

• Småbarnsliv

Jag ska gifta mig idag & jag skulle lätt tycka att du skulle kunna komma i den...

•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•Simon030505, Hanna 051127 & Elias 070917•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•
  • Michisen

Nej, det får du inte, då kommer Magdalena Ribbing och slår dig med en upplaga av Etikettsboken!

Bara skämtar... Ja, det går utmärkt om klädseln är kavaj.
    Är det frackkod så funkar den inte!

• La Lola

Ja...men det beror ju på klädkoden oxå....

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Whilda

Du hade gärna fått dyka upp på mitt bröllop i den klänningen.

Men fråga brudparet, en del kan ha svårt för just svart till bröllop, och att man ska täcka axlarna i kyrkan.......

• Midsommarafton 77
    Småbarnsliv skrev 2008-08-02 08:26:32 följande:
    Jag ska gifta mig idag & jag skulle lätt tycka att du skulle kunna komma i den...

Önskar många lycka till!

Gifte mig själv tidigare i somras och är en härlig känsla att vara gift.

Vi har försökt sedan mars-april 2007.
Svar på tråden Får man ha svart klänning med vita prickar på ett bröllop ?