tattuera sig när man ammar???
Hur fungerar det?
Kan man göra det?
Är så himla sugen nu till hösten men jag helammar i några månader till.
Någon som vet???
Hur fungerar det?
Kan man göra det?
Är så himla sugen nu till hösten men jag helammar i några månader till.
Någon som vet???
Inte att rekommendera då din kropp är hormonpåverkad och risken finns att du blöder ur men massa färg och tatueringen blir ful, plus att tatueringen kan bli skev. Vänta tills du slutat amma och utdrivningsreflexen är borta.
Du ska nog ringa din tatuerare och fråga. Jag har tatuerat mig en gång när jag var gravid och två ggr när jag ammade och tatueringarna läkte som vanligt och blev precis lika fina som den jag gjorde när jag inte var gravid elr ammade.. så jag vet inte hur det är med hormoner och sånt, om det bara är "myter"... Ring och fråga =)
Oki...tack för svaren!
Jag har frågat killen som ska tattuera mig och han visste faktiskt inte...
Får väl vänta för att vara på säkra sidan.
Fast varför skulle tattueringen bli skev???
jag fick till svar av min tatuerare att dom ej tatuerar någon som ammar
Jag tatuerade mig i onsdags och ammar! Min tatuerare sa att det var ok att tatuera sig som ammande men inte som gravid!
Nog olika från atuerare till tatuerare! Och mina tatueringar läker fint och jag är nöjd med det jag ser än så länge!
Oki...gjorde du en stor tatuering BeccyBoop???
Får väl vänta...trist men känns ändå så...
Eftersom huden är under hormonpåverkan + att kroppen bär på mer vätska osv så kan hudens struktur vara anolunda under amningen än annars och tatuerar man huden då så kan motivet bli skevt när spänningen i huden ändras sen när man slutar amma. Motivet har en tendens att bli blekare än planerat och få fler flytningar. Dvs slöseri på pengar... fast det är klart, för det otränade ögat kan en "dålig" tatuering se bra ut...det beror ju lite på vilka krav man har.
Jag har tatuerat mig då jag ammat men så har jag ammat 4 år på raken i princip.