• Smurfan 81

Vad gör man på Gotland när det regnar???

Vi ska till Medeltidsveckan på måndag och väderprognosen ser inte allt för rolig ut... Det ska regna hela måndag, tisdag och onsdag vilket är de dagarna vi ska vara där. Vad gör man då??? Vi reser med en 2-åring och en 6-månaders.

• Svar på tråden Vad gör man på Gotland när det regnar???
  • MeNoLike

Vi kom hem därifrån förra veckan. Vi hade en dag med skitväder. Vi badade på enn badhus inne.

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Smurfan 81
    MeNoLike skrev 2008-08-02 13:07:25 följande:
    Vi kom hem därifrån förra veckan. Vi hade en dag med skitväder. Vi badade på enn badhus inne.
    Var låg det? Har du ån länk eller ett namn så man kan söka?
  • MeNoLike
    Smurfan 81 skrev 2008-08-02 13:13:05 följande:
    Vi bor på Hamnhotellet, men vi har bilen med oss!
    ok ligger mitt i visby typ va?
    då finns det nog badhus som ligger närmare. kanske finns nå större med typ lekland inne i visby?
  • Smurfan 81

Det ligger precis vid hamnen där Gotlandsbåtarna kommer in.
    Såg att det fanns ett badhus i Visby också, men det står inte så mycket om vad som finns där. Vi hade ju tänkt gå på Kneippbyn, men hur kul är det om det regnar???

• MeNoLike
    Smurfan 81 skrev 2008-08-02 13:18:16 följande:
    Det ligger precis vid hamnen där Gotlandsbåtarna kommer in.Såg att det fanns ett badhus i Visby också, men det står inte så mycket om vad som finns där. Vi hade ju tänkt gå på Kneippbyn, men hur kul är det om det regnar???

Vi var på Kneippbyn en dag.. och nää det skulle absolut inte vara kul att vara där om det regnar.

Våra barn var lite för små för att uppskatta Kneippbyn... De är 16 mån, eran äldsta är ju lite äldre :)

• Smurfan 81

Hur bar badet då? Finns det grejer att leka med? Rutschkanor?

Ja, Kevin (min son) skulle absolut ha kul där tror jag! Han älskar lekplatser och såna här inomhus lekplatser där det finns hoppborgar och sånt. Vi har en fontän nere i vår park där barnen alltid badar på sommaren och han var helt salig i den häromdagen. Skulle verkligen vilja att han fick uppleva KNeippbyn när vi är där, men vädret ser verkligen deprimerande ut... Typiskt Sverige!

Finns det nåt annat man kan göra?

• MeNoLike
    Smurfan 81 skrev 2008-08-02 13:29:50 följande:
    Hur bar badet då? Finns det grejer att leka med? Rutschkanor?Ja, Kevin (min son) skulle absolut ha kul där tror jag! Han älskar lekplatser och såna här inomhus lekplatser där det finns hoppborgar och sånt. Vi har en fontän nere i vår park där barnen alltid badar på sommaren och han var helt salig i den häromdagen. Skulle verkligen vilja att han fick uppleva KNeippbyn när vi är där, men vädret ser verkligen deprimerande ut... Typiskt Sverige!Finns det nåt annat man kan göra?
    Fanna 3 bassänger, bastu, solarium, MASSA badleksaker, och en rutschkana. på Hemsebadet alltså.

Sen vet jag inte så mkt annat man kan göra finns säkert massor av saker men det var min första gång på Gotland så jag har tyvärr inga mer tips, vi hade turen att ha sol alla dagar utom ½
  • Kristin24
    http://www.gotlandsguiden.se/index.php/seogora

finns massor att göra

Lummelundgrottan är spännande, ligger strax utanför Visby
    Museeum (fornsalen) Mitt i Visby, de har en avdelning för bara barn.
    Har ni bil så åk runt lite på ön och titta på raukar, loppisar osv.
    Finns en vikingaby vid Tofta

Min far har stuga på Gotland och när vi är där och vädret är kasst , då passar vi på att göra alla utflykter.
    Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

ta en Gotlandsguide på båten så kan ni kolla med barnen vad de vill se...är ju bilder på det mesta.

Ha en trevlig vistelse, 3 dagar är aldeles för kort tid, synd om vädret blir dåligt.

Go och glad Kexchoklad
  • MeNoLike

Gotlandsguiden kan du också ta som tidningsformat på båten över. sen så delar de ut nå tidningar på stan också

• hej att

Seriegården är kul! Visby bilmuseum har jag åkt förbi lite då och då i 10 år utan att ha känt ens den minsta dragning att stanna bilen....

Jag bor vid det där badhuset, och det är ett helt vanligt kommunalt badhus...men det finns barnbassäng.

Fenomenalen (fornsalen) är kul när det regnar, sitta på något mysigt café är också trevligt (försöker komma på ett som är barnanpassat..)

Nu fick jag en massa annat att göra, men återkommer om jag kommer på något mer.

• TinaElisabeth

På badhuset i visby finns en enda bassäng (lite leksaker och sånt) trampoliner (om dom är öppna) och bastu.
    Tyvärr finns inga häftiga lekland inomhus eller tuffa badhus med roliga grejer!

Hade barnen varit lite äldre så hade Boda borg varit mitt hetaste tips!

Romas kungsgård har lite grejer för barn. Man kan kolla när de blåser glas och lite annat.

Inne i stan finns oxå glasblåseri där man kan kolla på när dom formar och blåser glas. 

Fornsalen/Fenomenalen är superkul tycker jag.

Men en tvååring och sexmånaders... hmm dom kanske inte uppskattar dom här grejerna...

• hej att

Kom på!
    Min favorit är ändå almedalsbiblioteket...ett supermysigt bibliotek med stoooora fönster mot havet, där kan man sitta och titta ut i regnet och läsa barnböcker! Kanske är det någon sagostund också...

Kom på massor av fler saker som jag återkommer med senare!

Svar på tråden Vad gör man på Gotland när det regnar???