• mimmipigg

Hjälp, vilken paraply/sulky ska jag köpa?

Hej!

Jag är ute i barnvagnsdjungeln för andra gången och jag är mer förvirrad än förra gången! Jag har en Brio Duo som jag är jättenöjd med, jag promenerar mycket och den rullar bra och har bra fjädring och så, dock är jag nu när lilltjejen 8 månader sitter så bra lite sugen på en vagn som är lite smidigare inne på H&M samt smidigare att lasta i/ur bilen.
    Jag har varit och tittat lite på Babyland men jag är helt lost! Jag vet inte ens om jag ska köpa en sittvagn/sulky eller en paraplyvagn...

Har funderat lite på mina prioriteringar och detta har jag kommit fram till:

- Den ska vara liten när den är ihopfälld och hyfsat smidig att fälla ihop. Tycker inte min Brio är tung men däremot otymplig att lyfta.
    - Inte fööör dyr helst.
    - Inte fööör skramliga hjul.
    - Helst liggläge eller nära liggläge.

Allt är ju en avvägningsfråga... hmmm.

Jag kan tänka mig att jag kommer använda denna vagn när jag åker till gallerian för att shoppa men tar min gamla Brio när jag ska gå på långpromenad i grannskapet.

Några tips? Vilken vagn har ni och vad tycker ni om den?

Kom igen nu, jag vill ha många svar!

• Svar på tråden Hjälp, vilken paraply/sulky ska jag köpa?
  • Knubben

Hej!

Har sedan några månader tillbaka en paraplysulky av märket Segr. Vi är jättenöjda med den. Har fortfarande vår sittvagn då jag går ut och går hemma och om man ska ut och gå i terräng.

Paraplysulkyn är kanon om man ska in till stan och gå i affärer. Lätt att svänga med och man känner sig inte alls lika mycket ivägen som med den stora vagnen. Den har flera lägen på ryggstödet och fullt liggläge. Den är mycket lätt att fälla ihop och att fälla ut. Man kan ställa undan den i ett hörn om det skulle krisa med utrymmet någon gång.

Ja, som sagt vi är helnöjda. Den kostade runt tusenlappen, men kanske går det att få tag på en begagnad.

Lycka till!
    /Lotta

• belly2

Zappen är så himla fräck o sååå smidig!! Syrran beställde via nätet och då kostade den 1700kr... Inte farligt dyrt...

• Imoen

Håller med snutti och belly2 om att Quinny Zapp är en vagn som lämpar sig väldigt bra som extravagn för t.ex. shopping. Det enda begränsningen med den är att den bara har sittläge, men å andra sidan så sover sonen inte så mycket när vi är och shoppar ändå.

Bild finns i mitt galleri om du vill se den.

• atelli

Vi har en Carena Lieback Lux, 895 på barnens hus.

Fullt liggläge, sufflett och ställbart benstöd. Vi har inte kört den så mycket än, börjar semestern nästa vecka och då blir det desto mer!!

• Madicken

Esprit har en jättesnygg, relativt lätt (7-8 kg) och smidig vagn som heter Pluto. Har för mig att den kostar runt 1500 kr.

• Gabriel 04

Vi köpte en Teutonia Solana. Ganska dyr (2100), men den är jättebra. Den har många finesser, tex fäller du (välter) hela sittdelen inte bara ryggen, har suflett, den har bra dämpning, blir jätteliten då jag fäller ihop den, har skötväska som hängs bak istället för korg under som man ju ändå inte får plats nåt i. Det bästa är i alla fall att det ingår vinskydd som är som en åkpåse. Perfekt när det är lite kallare!

Annica

• atelli

När vi letade vagn så var jag så fokuserad på "helt liggläge". Jag tänkte inte på benstödet, och att om det inte finns så blir vagnen för kort för att sova längre stunder i.

Ett tips är att kolla stödet (det från knäna o neråt) och om det går att fälla upp. Om nu era barn brukar sova länge i vagn.

• mimmipigg

Tack för alla tips! Blev kanske inte så jättemycket klokare men det var ju en del förslag iaf

• Kattmamma

Hej igen!

Glömde att skriva var vagnen Sitty finns på Brios hemsida, gå in under Sulky...

Monika

Svar på tråden Hjälp, vilken paraply/sulky ska jag köpa?