• kokoskärlek med bubblor

Kirseberg i Malmö är...

..enligt dig - vad för typ av område?
    ALL info välkomnas - allmänna uppfattningar likväl som personliga erfarenheter.

• Svar på tråden Kirseberg i Malmö är...

pufffff

• Reyngirl

För all del att trevligt område med fin natur men det ligger nära Värnehem och alla Malmöbor känner till A-lagarna på busstorget En del hör hemma i Kirseberg på nätterna verkar det som...
    Bodde där i ca 1 års tid, vid Folkhögskolan och trivdes bra! Men jag gick inte själv hem från jobbet i andra änden av stadsdelen på kvällen... Så trygg kände jag mej inte där. Mötte för många höga/fulla personer ranglandes omkring under året jag bodde där för att kunna känna mej riktigt trygg.

Svar på #2
    Ok..ja, det verkar råda delade meningar beroende på vem man frågar
    Jag har ingen känsla alls för området, enbart varit där och kollat på en lägenhet.
    Men får uppfattningen om att det har förändrats till det bättre de senaste åren
  • susannemalmö

Låångt utanför stan.

• Yarali01

för långt av stan........

Haha i Malmö är ju inget "långt utanför stan"..

• linda gbg

Långt utanför stan ?! Tycker inte jag att det är ... Själv tycker jag det är ett super trevligt område och för mig är det en självklarhet att leta lägenhet där när det är dags att flytta tillbaks till Malmö igen :)

• susannemalmö

Haha, jo, man har väl blivit bortskämd. Såg dina andra tråd om vilka områden som är bra. Jag bor på dammfri och älskar det. Relativt lungt, nära till pildammsparken, stranden och stan. Inte alls lika dyrt som slottstaden fast det bara är en gata som skiljer av.
    kokoskärlek med bubblor skrev 2008-08-02 18:11:07 följande:

Haha i Malmö är ju inget "långt utanför stan"..

linda gbg skrev 2008-08-02 18:11:57 följande:

Långt utanför stan ?! Tycker inte jag att det är ... Själv tycker jag det är ett super trevligt område och för mig är det en självklarhet att leta lägenhet där när det är dags att flytta tillbaks till Malmö igen :)
    Ser på ditt nick att du bor i Gbg? Stämmer det?
    I så fall - kan du jämföra Kirseberg med något område i Gbg?
    Den staden kan jag mycket bättre nämligen
    susannemalmö skrev 2008-08-02 18:14:18 följande:
    Haha, jo, man har väl blivit bortskämd. Såg dina andra tråd om vilka områden som är bra. Jag bor på dammfri och älskar det. Relativt lungt, nära till pildammsparken, stranden och stan. Inte alls lika dyrt som slottstaden fast det bara är en gata som skiljer av. kokoskärlek med bubblor skrev 2008-08-02 18:11:07 följande:
    Mm Dammfri verkar bra
    Verkar dock vara få lägenheter till salu där nu..
Svar på tråden Kirseberg i Malmö är...