• Pellerbom

Pippi Långstrump på engelska?

Vi sitter och tittar på Pippi, avsnittet när hon går omkring och letar efter en spunk, och sambon undrar hur det ser ut i engelsk översättning. Så om du har läst eller sett Pippi på engelska, snälla låt oss få veta, så vi slipper grubbla!

• Svar på tråden Pippi Långstrump på engelska?
  • Trileia

Tror det heter Spunk på engelska också.
    Kolla upp Spunk på engelska wikipedia så kommer det iaf upp där.

• BabyEm
    Trileia skrev 2008-08-02 19:43:52 följande:
    Tror det heter Spunk på engelska också.Kolla upp Spunk på engelska wikipedia så kommer det iaf upp där.
    men spunk är väl bara ett ord pippi hittar på. finns ju inget svenskt ord som heter spunk så dom säger nog inte spunk i engelska pippi långstrump
  • Bevabus

Bara gå till bibblan och läs i en Pippi Longstocking bok sp hittar du nog ordet dom hittat på för spunk Men som sagt, det finns väl inte på riktigt det ordet såvitt jag vet..

• Trileia

Japp, tror du har rätt.

lia76 skrev 2008-08-02 19:48:53 följande:
    tror det heter "pippi finds a spink"
  • Trileia

Ha! Det var ju SPunk

Suri skrev 2008-08-02 19:57:02 följande:

bara måste se...
  • BabyEm
    Bevabus skrev 2008-08-02 19:48:12 följande:
    Bara gå till bibblan och läs i en Pippi Longstocking bok sp hittar du nog ordet dom hittat på för spunk Men som sagt, det finns väl inte på riktigt det ordet såvitt jag vet..
    men longstocking heter hon väl på tyska?
  • lia76

Sen när är longstocking tyska

BabyEm skrev 2008-08-02 21:31:28 följande:
    men longstocking heter hon väl på tyska?
    EngelskaPippi LongstockingFinskaPeppi PitkätossuFranskaFifi BrindacierGrekiskaPipe PhakidomyteIndonesiskaPippi Si Kaus PanjangIsländskaLina LangsokkurJapanskaNagakutsushita no PippiMakedoniskaPipi dolgiot corapPolskaPippi PónczoszankaPortugisiskaBibi Meia-longaSerbiskaPipi Dugacka CarapaSlovakiskaPippi Dlhá PancuchaSlovenskaPika NogavickaSpanskaPippa MediaslargasThaiPippi Thung-taow YaowTurkiskaPippi Uzuncorap issiz köskteTyskaPippi LangstrumpfUngerskaHariesnyás Pippi
    Vecka 36
  • lia76

Engelska Pippi Longstocking
    Finska Peppi Pitkätossu
    Franska Fifi Brindacier
    Grekiska Pipe Phakidomyte
    Indonesiska Pippi Si Kaus Panjang
    Isländska Lina Langsokkur
    Japanska Nagakutsushita no Pippi
    Makedoniska Pipi dolgiot corap
    Polska Pippi Pónczoszanka
    Portugisiska Bibi Meia-longa
    Serbiska Pipi Dugacka Carapa
    Slovakiska Pippi Dlhá Pancucha
    Slovenska Pika Nogavicka
    Spanska Pippa Mediaslargas
    Thai Pippi Thung-taow Yaow
    Turkiska Pippi Uzuncorap issiz köskte
    Tyska Pippi Langstrumpf
    Ungerska Hariesnyás Pippi

Vecka 36
  • BabyEm
    lia76 skrev 2008-08-02 21:43:38 följande:
    Engelska Pippi Longstocking Finska Peppi Pitkätossu Franska Fifi Brindacier Grekiska Pipe Phakidomyte Indonesiska Pippi Si Kaus Panjang Isländska Lina Langsokkur Japanska Nagakutsushita no Pippi Makedoniska Pipi dolgiot corap Polska Pippi Pónczoszanka Portugisiska Bibi Meia-longa Serbiska Pipi Dugacka Carapa Slovakiska Pippi Dlhá Pancucha Slovenska Pika Nogavicka Spanska Pippa Mediaslargas Thai Pippi Thung-taow Yaow Turkiska Pippi Uzuncorap issiz köskte Tyska Pippi Langstrumpf Ungerska Hariesnyás Pippi
    aha okej. hade bara för mig det
  • Pellerbom

Tack, tack för allt engagemang! Det får nog bli en liten tur till bibblan på måndag, så jag kan läsa själv!

• Trileia

Se filmen som Suri lade in istället, där har du ju svenska Pippi dubbat till engelska
    Var ju skitkuligt!

Pellerbom skrev 2008-08-02 22:20:19 följande:
    Tack, tack för allt engagemang! Det får nog bli en liten tur till bibblan på måndag, så jag kan läsa själv!
  • Indah

Har inte spunk en annan betydelse också? Jag minns ett avsnitt från Sex and the city när Samantha var tillsammans med en kille som hon skulle göra slut med för han hade 'funky spunk'. Mysko sperma med andra ord, i smakväg alltså.

Hittade den här också:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Spunk

Önskar jag vore pedant och städfreak
Svar på tråden Pippi Långstrump på engelska?