• mallis80

Bilbarnstol med isofix?

Någon som har en bakåtvänd bilbarnstol (ej babyskydd) med isofix fästen? Funderar på att köpa en sådan för att lätt kunna flytta mellan vår bil och mamma och pappas bil. Tips? Fördelar/nackdelar med de olika stolarna.

• Svar på tråden Bilbarnstol med isofix?
  • challe 1

hmm jag tror inte det görs bilbarnstolar med isofix det är nog bara babyskydden för att man bär med sig dom.

• challe 1

jaha okej. då är det av intresse för mig med. ska genast kika..

• cicci85

britax har oxå...
    En stor nackdel är ju att de bara är upp till 18 kg... men har man ett litet barn så spelar det ju ingen roll
    kan man fästa stolen med bälten i bilar utan isofix? Annars är ju det oxå en nackdel om man behöver åka en sån bil nångång...

• mallis80

Vi har en besafe också så det spelar ingen roll om den går att fästa med bälte eller ej.

• mallis80

Har nu bestämt oss för en acta graco duologic från folksam, ngn som har denna?

• Finesse

vi har en sån! tycker den är jättebra väldigt praktiskt om nåt äldre barn ska åka (typ 1-2 åring) då är det bara att bygga om den.. Ebba är 7 månader så hon har ju fortfarande stolen på 1:an och iläggskuddarna.

• mallis80

Men vi skall inte använda stolen son babyskydd då sonen är 9 månader, men är ute efter en stol med isofix fästning för att kunna flytta mellan vår och mamma och pappas bil. Hur är den att flytta mellan bilar?

• Finesse
    mallis80 skrev 2008-08-03 16:33:59 följande:
    Men vi skall inte använda stolen son babyskydd då sonen är 9 månader, men är ute efter en stol med isofix fästning för att kunna flytta mellan vår och mamma och pappas bil. Hur är den att flytta mellan bilar?
    Vi har inte heller använt den som babyskydd.. eller tja ibland.. men vi hade först en logico-s som vi bytte med svägerskan mot den här..

vi har inte flyttat den så mkt men den är väldigt enkel att sätta fast.. det indikeras ju grönt om man gjort rätt.. å det går typ inte sätta fast den fel
  • cicci85

sök i forumet på den stolen...
    av vad jag läst så verkar den jättebra när barnet är litet men den blir fort trång och för liten... många verkar få byta till en större...

• Finesse

vi har haft en pojke på 15 månader i den i fredags å det funkade bra.. fanns mkt plats kvar trots att vi bara hade på steg 2.. så jag tror att den funkar iaf upp till 18 kg..

Svar på tråden Bilbarnstol med isofix?