• Thaimâe

Thailand, Koh Chang - andra platser?

Undrar som sagt vi ni som varit på Koh Chang tyckte? maten, servicen, städningen, stranden, lugnet, shoppingen???

Har ni tips eller åsikter på annat? Vi velar nämligen om vart vi skall åka!

Koh Chang
    Koh Samet
    HuaHin (Khao Takiab)
    Koh Samui
    Koh Pha-Nga
    Khao Lak
    Phuket (Karon, Kata)
    Krabi (Railay)

Säg gärna hur ni upplevt de olika ställena. Tips på hotell. Det vi söker är ett lungt ställe med bungalows

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 10:13
    Hur är det med fiske, vattenfall och elefantridning på dessa ställen?

• Svar på tråden Thailand, Koh Chang - andra platser?
  • Anna2barn

Jag är i samma sits som dig och vill ha tips och ideér Många av mina vänner har varit i Thailand och de har alla rekommenderat Koh Chang så vi funderar på att åka dit. Sen kan man åka därifrån till en annan liten ö som heter Koh Meek. Det ska vara jättebra på båda ställena.

• Thaimâe

Jag har dock IRL bara hört dåligt om Koh Chang. Funderar dock på om det beror på att det paret var där under lågsäsong ...

• Anna2barn
    Thaimâe skrev 2008-08-03 11:33:18 följande:
    Jag har dock IRL bara hört dåligt om Koh Chang. Funderar dock på om det beror på att det paret var där under lågsäsong ...
    Vad är det som är dåligt då? Mina vänner som varit där är ganska kräsna av sig och de tyckte att det är det bästa stället att åka till.
  • Thaimâe

Oj så olika. Maten, ofta rå och ingen smak, stranden , städas aldrig, dålig service vart de än är, sandflugor ...

Har din vän varit på Koh Samet? Jag gillar den ön men skulle ju vilja ha ngn aktivitet att göra tex rida elefant.

• Anna2barn
    Thaimâe skrev 2008-08-03 12:21:15 följande:
    Oj så olika. Maten, ofta rå och ingen smak, stranden , städas aldrig, dålig service vart de än är, sandflugor ...Har din vän varit på Koh Samet? Jag gillar den ön men skulle ju vilja ha ngn aktivitet att göra tex rida elefant.
    Oj, det låter ju inget vidare Vet inte om de varit på Koh Samet.
  • Thaimâe

Nä, jag blev avskräckt! Men Koh Samet har mindre aktiviteter att erbjuda annars verkar den ön kanon! Läste i en turistbok att stränder sällan städas under monsunen så kanske har det med lågsäsongen att göra?!

Tråkigt att ingen annan från storat råden kunde slinka in här och tipsa oss

• Thaimâe

Har kikat där, tycker inte det sa så mkt. Tänkte det kunde vara lättare med FL för att kunna ställa följfrågor.

Tack ändå

• Agnes och Ville

Hejsan!

Har varit på Koh Samui och vi älskade den ön! Vi var där i oktober förra året, lågsäsong, och vi hade superväder och inget att klaga på!

• Thaimâe

Kändes det lungt där? Jag blir matt bara jag åker tunnelbana i Syockholm Och orkar inte med en massa stohej.

Svar på tråden Thailand, Koh Chang - andra platser?