Är i v 13....än syns ingen mage? Hur är/var det för er i den veckan?
Ja hur är/var er vecka runt v 13?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 12:54
Det är mitt andra barn=)
Ja hur är/var er vecka runt v 13?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 12:54
Det är mitt andra barn=)
jag fick vänta till v20 innan det syntes. Det är nog få som har mage i v13
första syntes nån gång efter v 20. Andra tyckte jag syntes tydligt i v 18 men på andras reaktioner förstod jag att de bara tycket jag var tjock..
I vecka 13 har inte livmodern kommit över bäckenkanten, däremot kan tarmarna svulla så kan man se gravid ut Det dröjer nog lite till innan det blir en hård gravidmage som syns tydligt... Men förstår att du längtar tills det ska synas ordentligt
V 18 imorgon och ingen mage ännu här. Gravid med första barnet!
För mig syntes det runt v 20. Va glad så länge du kan ha dina kläder och kan röra dig som vanligt....
men första barnet såg inga andra att ja var gravid förrens ja var i veckorna runt 22
med andra såg andra innan ja ens plussade
Jag fick magen då jag var vecka 9-10.
Idag är jag runt vecka 13. Än så länge har jag inte börjat med mammabyxor, det var ju varma länge då jag använder kjol.
Annars har jag en mjukbyxa som jag använder hemma.
är jag hos vänner så använder jag en jeansbyxa som var för stor för mig, köpte dom efter förlossning med nr 2.
Så den blir bra den här gång oxå.
Det finns plats kanske ett månad till sen får jag nog ta fram mammabyxor om det blir kallt ute?
bebisen e liten v 13, de är mest svulla tarmar som syns. min mage kom ca v 17
Hej hej,
med första barnet var jag i vecka 23-24 innan det syntes något. Kunde ha mina vanliga brallor tills jag var i vecka 28.
Med andra barnet så fick jag börja med mamma byxor redan i vecka 16, så det var väldigt olika för mig.
Tess
Min mage har börjat komma ung från v 13, då har jag känt livmodern tydligt en liten bit ovanför blygdbenet.
Ha ha, nu sådär efteråt kan jag små le när jag tittar på mina "gravid vecko kort".. ha ha..
Jag kände mig ju såå gravid! Och tyckte det syntes på min lilla mage och trodde att alla tittade och såg att jag var gravid.. ha ha..
Och det kan jag ju säga nu i efterhand, att det inte syntes ett skvatt!! :) Det syntes ju inte förrän långt senare.
Här har magen svullnat och jag är i v 11+4.
Ni kan få jämföra v.5 och v.12
Detta är mitt 2:a barn
www.familjeliv.se/hem/sassahed/gallery/phpu5bq4a.jpg
www.familjeliv.se/hem/sassahed/gallery/phpc7lqtm.jpg
Här har gravidmagen, eller de svullna tarmarna varit enorma ända sedan BIM. Men så är det den tredje graviditeten också.
Orkar inte klämma in mig i vanliga byxor som man ska knäppa med gummisnodd så jag plockade fram mammakläderna på en gång. Är ju bekvämare så.
I vecka 13 kände jag mig lite uppsvälld, men det syndes inte och kändes inte på brallorna. Det var först i vecka 19-20 som folk vågade fråga om jag var gravid=)
Du kan se bilder i mitt galleri. Tyckte själv att magen syntes i V15 och var orolig att någon på jobbet skulle se då jag ville vänta till efter UL men det var ingen som såg det och jag berättade i V19-20. Tittar man på bilderna så var jag inte speciellt stor då heller men jag tror man kanner sig större än vad man är, mycket pga att man ser magen uppifrån.
I v 13 sa stack min livmoder upp over kanten av blygdbenet (nagra cm) men samtidigt sa blev ju tarmarna och magen lite upptryckta sa det putade ut lite over naveln. Sa jag hade storre mage over naveln an under liksom. Sen gick det ratt fort, nu i v 18 har det jamnat ut sig, ar lika stor under naveln som ovanfor och det syns ordentligt fast magen ar ratt platt over urinblasan eller hur man ska forklara... Jag kommer att bara barnet hogt tror jag, det marktes tidigt.