• elektra1

Någon som har en Peugeot 206 1,6 CC cab??

Hej.
    Funderar på en Peugeot 206 1,6 CC. Men har lite funderingar om den.
    Är den dyr i försäkring?
    Får man plats med en bilbarnstol i den?
    Vad är negativt med att ha den mot en modell som inte är cab?
    Är den bra på vintern?
    Har den mera fel än en vanlig peugeot utan cab?
    mvh camilla

• Svar på tråden Någon som har en Peugeot 206 1,6 CC cab??
  • Tomase

låt mig se..dyr iförsäkring beror på vart du bor hur gammal du är osv osv..men cab brukar vara något dyrare än vanlig bil,
    ja man får plats med bilbarnstol om man kan stänga airbagen så klart,
    det negativa är att den inte går att lasta alls lika myckt som en vanlig 206:a
    vinter eller inte spelar ingen roll den funkar fin fint ändå

mer fel är det väl inte men å andra sidan har du mer saker som kan gå sönder (elcaben) men va då det är så j##¤%&&a underbart att få cabba ner första gången efter vintern och glida runt, i like

• Tvillingfarsa

Peugeot 206 generellt har rätt mycket problem. Risken finns att du kommer bli stammis på verkstaden. Åtminstone har dom kompisar som har/haft en Peugeot 206 oftast haft mycket problem.

• 02Smulan

Jag har en Peugeot 206 (dock inte cab), och jag har inte haft några problem med den alls. Hörde mig för hos bilkunniga och verkstäder innan jag köpte den och fick svaret att det är inga speciella fel på dessa bilar.
    Så jag håller inte med "Tvillingfarsa"....

• Tvillingfarsa

Gå in på Bilprovningens beg bilguide. Är ett bra ställe att börja på. Kan ju säga att Peugeot 206 facit där är inte direkt strålande.

Har ingen Pegueot själv men har väl sett en 4-5 206 komma och gå i min umgängeskrets och dom har oftast gjort sig av med dom för att det är mycket småstrul med bilen.

• 02Smulan

Ja då har vi olika erfarenheter av den helt enkelt.
    TS: Jag tycker det är en toppenbil!

• Pixboy

Hade förrut en 206 cab 1,6 2001 och var supernöjd. Kul bil att köra och inga problem. Servicen gjordes hos Peugeot i Frölunda och de var effektiva, noga och bra

Om du skall ha barnvagn med se, till att den får plats där bak även med taket nere annars är det ju inget roligt :)

Svar på tråden Någon som har en Peugeot 206 1,6 CC cab??