• Billan n

Vecka 12 idag

Idag går jag in i vecka 12, tiden går sakta men säkert framåt...Kommer jag klara detta tro? nervös och orolig vareviga dag, ännu inga tecken på missfall har klarat mig helt brån både blödningar och grejer än så länge iallafall.....
    Kommer verkligen detta gå vägen tro, har inte kunnat njuta av min graviditet ännu utan bara varit orolig och nervös för missfall och läst en massa skit här på FL om missfall och risker hela tiden...inte bra....

Kände för att skriva av mig lite bara

Kram

• Svar på tråden Vecka 12 idag
  • Höni

Hej Billan n!  Jag har läst och följt dig lite grann, så himla kul att du äntligen är gravid och att du är faktiskt i v 12!
    Att man är orolig o nervös har man rätt att vara när man måste få gå igenom mkt för att äntligen bli gravid....och att faktiskt få ett barn. Man är glad för varje dag graviditeten fortskrider, man behöver ha små delmål t ex första ul i v 18, sedan är det v 25 för då kan fostret överleva utanför livmodern mm De små målen håller en igång
    Håller tummarna för dig att allt ska gå jättebra!
    Lycka till
    Kram

• Billan n

Ja det är mycket man får gå igenom, jag kommer lugna mig rejält efter vecka 13 men det är en bit kvar dit, lite jobbigt att gå på nålar hela tiden oxå, man ska ju njuta av att vara gravid och det har jag inte hunnit gjort än

• Micki

Känner igen dig Billan

Ett stort,stort grattis från mig

• Miracle Cats

Jag har inte hunnit så långt än, bara v.7 precis. Försöker hålla huvudet kallt men när jag ringde i eftermiddags efter vul och fick höra att min läkare är på semester än så fick jag panik...Förvånad. Jag ska ringa till privatkliniken där vi gjorde utredningen ifjol och prata med de.
    Skönt att du har passerat de 12 första iaf. Håller tummarna för dig .

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Carrie

Jag håller tummarna för er! Det är viktigt med de små målen på vägen, för varje dag är ni närmre målet!

Carpe Diem!
  • Glenda Glad

Billan n:  Efter v13 då vi gjode kubtest (pga av min ålder) så vågade jag slappna av lite mer. Det är nästan så att för varje dag och speciellt för varje ny vecka så njuter jag lite mer.

Jag håller med höni - det är de små målen på vägen som man ser fram emot.
    Nu har du bara en vecka(eller 6 dagar idag   kvar till ditt mål där du säger att du vågar slappna av. Läs inte mer om missfall och elände fram tills dess, jag tror inte att något gott kommer av att göra det utan man blir bara stressad. Utan försök att öva dig på att njuta för snart är du där .....

* Är i v 21 *
  • Billan n

Tack vad goa ni är Glad Vågar inte slappna av förrän denna veckan är över, sen kommer nästa moment och nya grejer att oroa sig över...

Hur stor risk tror ni det är att nått kommer hända nu sista 12:e veckan? fick höra hjärtljuden i torsdags så då levde den iallafall

• Nötkaka

VI har ju setts i andra trådar och jag är jätteglad för din skull. HOppas att denna vecka går snabbt för dig.

Jag är i v 9 (idag) och skall göra VUL imorgon. ÄR SKITNERVÖS rent ut sagt.

• MissDecember

Jag är oxå i vecka 9 och ska göra VUL på torsdag. Är oxå nervös och har så svårt att tro på att vi kommer få se ett foster och ett tickande hjärta på skärmen - men jag hoppas verkligen!! Då vet jag att jag kommer slappna av och börja njuta ordentligt av att vara gravid.

Äntligen gravid!! Är i vecka 9.
Svar på tråden Vecka 12 idag