• Nixx

    Vi som blir pappor 09

    Hej allihopa, jag hittade ingen passande tråd så jag tänkte att jag skulle starta en ny.

    Tanken är att vi som ska bli pappor under 09 kan följas åt tillsammans.

    Själv fick jag ett telefonsamtal från min fru i Fredags, dagen innan min födelsedag och hon berättade gråtande och skrattandes, hoppandes upp och ner att det stod "gravid" på graviditetstestet!

    Först otroligt glad, vi har försökt sedan april i år, sedan nervös och nu tre dagar senare är jag överlycklig. Känns bara som tiden går i slowmotion, April känns väldigt långt bort.

    Jag och Lightfish(som hon heter här) bor i Stockholm och är 29 båda två. Skulle tycka det var jättekul att få prata med andra blivande pappor och följas åt genom graviditeten.

    MVH Nixx

  • Svar på tråden Vi som blir pappor 09
  • buggo

    Tjena Nixx!

    Min sambo, Ester, och jag är i 17:e veckan nu, hon var i väg till barnmorskan och lyssnade på hjärtslag här i veckan och allt verkar bra.

    Beräknad födsel är 16 januari än så länge. Vi ska på ultraljud 18 augusti, spännande som fan. Ester är redan väldigt stor så vi funderar nästan lite på om det kan vara tvillingar där inne. Vi har inga tvillingar i släkten men man vet ju aldrig. Jag har en länk till hennes sida i min presentation, det finns lite bilder på hennes megamage där.

    /Buggo

  • Nixx

    Hej, vad kul med svar så fort! =)

    Det var verkligen en jättemage, hur känns det inför tvillingar? Det går tvillingar i Lightfishs familj så vi år se vad som händer.

    Än så länge syns det inget på henne det är bara vecka 4 än så länge, men magen låter som cementblandare efter hon har ätit =)

  • Tomase

    vi är beräknade till 13 februari (japp en fredag) vi har varit på ultraljud och sett när den lilla rackarn stod på huvudet och hade sig, märklig upplevelse men coolt som fan.

  • buggo

    [citat]Det var verkligen en jättemage, hur känns det inför tvillingar[/citat]

    Vi såg just en bild på en tjej som hade tvillingar i vecka 16, den var aningen större än Esters så vi blev lite lugnade. Nog att jag älskar barn men ett i taget tack! :D

    Halloj Tomase!
    Fredag den 13:e är en bra dag! Har ni redan varit på ultraljud? Fusk! Jag ser fram emot att se krabaten. Vi vill veta vilket kön det har. Ska ni ta reda på vilket kön era barn är?

    /Buggo

  • Nixx
    Tomase skrev 2008-08-03 14:05:43 följande:
    vi är beräknade till 13 februari (japp en fredag) vi har varit på ultraljud och sett när den lilla rackarn stod på huvudet och hade sig, märklig upplevelse men coolt som fan.
    Hej Tomase, vad häftig födelsedag om det timar rätt =)

    Vi ska kontakta MVC nu på måndag och se när vi får komma förbi, men det lär ju dröja ett tag. Lightfish har spanat in www.tittutultraljud.se/ och 3D ultraljud verkar ju rätt spännande.
  • Tomase
    buggo skrev 2008-08-03 14:15:28 följande:
    [citat]Det var verkligen en jättemage, hur känns det inför tvillingar[/citat]Vi såg just en bild på en tjej som hade tvillingar i vecka 16, den var aningen större än Esters så vi blev lite lugnade. Nog att jag älskar barn men ett i taget tack! :DHalloj Tomase!Fredag den 13:e är en bra dag! Har ni redan varit på ultraljud? Fusk! Jag ser fram emot att se krabaten. Vi vill veta vilket kön det har. Ska ni ta reda på vilket kön era barn är?/Buggo
    vi går hos mamma mia och där frågade barnläkaren om vi vill titta på ultraljud första gången vi var där..sen var vi tillbaka för en vecka sen och gjorde Nup testet,
    vi kommer troligen inte kolla vilket kön det blir, personligen struntar jag i vilket det enda jag vill är han/hon kommer ut hel och utan defekter sen får det vara vilket kön det vill
  • Nixx
    Tomase skrev 2008-08-03 17:28:12 följande:
    vi går hos mamma mia och där frågade barnläkaren om vi vill titta på ultraljud första gången vi var där..sen var vi tillbaka för en vecka sen och gjorde Nup testet, vi kommer troligen inte kolla vilket kön det blir, personligen struntar jag i vilket det enda jag vill är han/hon kommer ut hel och utan defekter sen får det vara vilket kön det vill
    Okej, vilket Mama Mia går ni på, vi funderade på det som ligger på Karlavägen, men det blir nog BB Stockholm då Lightfish har varit där innan.

    Vi kommer nog att ta reda på kön, mest för planeringens skull. Personligen blir jag lika glad för en Pojke som en Flicka.
  • Nixx

    Blivande pappor 09:

    Buggo 16 Januari
    Tomase 13 Februari
    Nixx 12 April

  • buggo

    Jag kommer bli överlicklig vilket kön den än har. Vi är bara så jävla nyfikna så vi kan inte hålla oss :D
    Hoppas att de kan se vad det är, annars blir det nog fler ultraljud.

  • Tomase
    Nixx skrev 2008-08-03 20:06:23 följande:
    Okej, vilket Mama Mia går ni på, vi funderade på det som ligger på Karlavägen, men det blir nog BB Stockholm då Lightfish har varit där innan.Vi kommer nog att ta reda på kön, mest för planeringens skull. Personligen blir jag lika glad för en Pojke som en Flicka.
    vi går hos mamma mia kista, men alla tester är på karlavägen (dom har inte fått några maskiner till kista ännu)
    vad är det som ska planeras? man ska inte planera sönder allt, lite överraskningar är också kul
Svar på tråden Vi som blir pappor 09