• JLS

Hur skulle ni gjort; behålla klädkammare eller slå ut vägg och göra hallen större?

Funderar på hur vi ska göra med vår klädkammare, just nu är det som en mini-walk-in-closet med garderobstommar längs sidorna utan dörrar då.

Vår hall är ganska liten (första hallen, vi har en till större i nästa rum så att säga) så om vi skulle slå ut väggen där skulle hallen bli väldigt stor istället.

Vad tror ni folk gillar bäst när vi säljer sedan; klädkammare med dörr in eller en stor hall med garderober?

♥ Julia 080626 ♥
  • Svar på tråden Hur skulle ni gjort; behålla klädkammare eller slå ut vägg och göra hallen större?
  • dextrosol

klädkammare är lyx!! behåll den röstar jag för!

• Tjoflöjt

Absolut behålla klädkammaren! En stor hall tar bara en massa utrymme i onödan.

• Popi

Om hallen är väldigt liten skulle jag ta bort kk... första intrycket får inte vara att det är trångt!

Annars är kk bra att ha, men den skall vara så pass rymlig att man får plats att röra sig i den, kunna sätta sig på en puff medan man klär sig o.s.v. annars känns det mer som en garderob, tycker jag.

• Novatjejen

Vår hall var "mörk o burrig" dessutom liten o trång pga två garderober som stod o tog plats. Fast med lite ljus färg o bortagning av garderoberna så blev den som ny. Har du annat förvaringsutrymme så skulle jag absolut ta bort er klädkammare. En hall är det första dina gäster möter i ditt hus/lägenhet o är den liten/mörk/rörig så får man lätt fel intryck. Jag kan ju bara tala för mig själv, men att ta bort våra garderober var nästan den bästa renoveringen vi gjort

• Analoga

Självklart behålla klädkammaren! Kan man få nog av förvaringsutrymmen?

Svar på tråden Hur skulle ni gjort; behålla klädkammare eller slå ut vägg och göra hallen större?