• Zemcia

kycklingen var fryst, men ena hörnet såg tillagat ut.

Jag skulle tina kycklngfilén men när jag tog upp den ur påsen såg jag att en del var typ tillagat, alltså var vitt och inte rosa.

Kan man fortfarande tina detta, tillaga det och käka det utan att drabbas av diverse sjukdomar?

snabbt svar önskas då det snart är middags dags..

• Svar på tråden kycklingen var fryst, men ena hörnet såg tillagat ut.
  • Mannehkunda

så länge du upphettar den till minst 70 grader(eller mer kanske?) så är det ingen fara med kyckling...

smaklig måltid

• mary k

skör i den vita biten å se om den verkligen är tillagad,om det nu är så så måste du skicka tillbaxc den

• Mannehkunda

annars kan du ju bara skära bort den delen om du är orolig

• Zemcia

ok, tänkte steka först och sen in i ugnen.

• Gladabarnensmamma

Det är nog bara frostskadat, luftfuktigheten i kall luft är extremt låg så köttet kan ha torkat (gammalt bröd kan också torka i frysen). Skär bort den biten & använd resten.

• Zemcia

mary k skrev 2008-08-03 15:50:55 följande:

skör i den vita biten å se om den verkligen är tillagad,om det nu är så så måste du skicka tillbaxc den
    skicka tillabak den? men den har varit hos mig ett tag, jag menar den kan ha tinats upp på väg hem från affären och sen satte jag den i frysen igen.. Men jagvet inte för det är först nu jag öppnade paketet.
  • Nymne

Japp, den har bara torkat. Ingen fara. Du kan tillaga det också, det blir ingen större skillnad efter tillagning

• Zemcia

ok, jag skär bort den, låter mest resonligt.

Tack för svar,

• Zemcia

hmmm... olika bud.

Ska kolla på den nrmare, lukta och känna och i värsta fall skära bort den.

• Zemcia

tackar tackat igen och nu ska jag tillaga middagen innan jag får en sur son och sambo på halsen

Svar på tråden kycklingen var fryst, men ena hörnet såg tillagat ut.