• Miltons Mamma

Tvätta skor i maskinen

Har ett litet delemma här hemma..
    Sambons SPARCO dojjor blev rejält skitiga igår.
    Dom är i mocka tror jag nåt liknande iaf.
    Undrar om man kan tvätta dom i maskinen?
    Vilket gradantal och så vidare.
    Skorna är vita med lite svarta partier.

Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 16:45
    Ja självklart denna fråga me..ska dom självtorka eller kan man tummla dom efter tvätt?

• Svar på tråden Tvätta skor i maskinen
  • bebbe made in italy

du kanske kan tvätta dom typ i handtvättprogrammet på maskinen... Tror inte du skall tumla dom uan lägga tidningspapper i. Ett tips e att hälla i lite vanisch det gör skitga skor kritvita

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • mimmi 1

Skor blir absolut renast o finast om man skrubbar dom för hand...
    jag har en diskborste och skrubbar dom med antingen vanligt tvättmedel, eller nåt starkare... typ grovrent... man kan spreja med vanisch, tabort, eller annat fläckmedel... skrubba på,och sedan skölja ordentligt.

Sedan ett tips för att dom ska torka innan dom surnat...
    proppa skorna fulla med tidningspapper... låt stå ett tag, byt sedan ett par omgångar, sedan ställ ut i solen, eller blåsten mot en vägg, alltså med hälen upp mot väggen, så dom lutar lite.. då torkar dom fortare, om man inta har skotork förståss....

• Nicole Bitchie

Jag kör vissa av mina skor i maskin och torktumlar dem efteråt, speciellt mina träningsskor. Måste säga att de håller bra, och det fungerar fint - igår var jag lite våghalsig och körde dem på 60 grader och sedan i torktumlaren och de är i bra skick än.

• Cecci78

tror inte du ska tvätta mockaskor i maskinen. jag tvättar "gympaskor" i maskinen o det brukar gå bra

• olpansfamilj

jag brukar tvätta mina jumpa dojor i tvättmaskinen! =) Jag lägger bara en massa annat tvätt i också som handdukar osv...då låter det inget=)

• Um muhammed

Jag har ett par mocka som jag tvättar i maskinen på 40 grader och det funkar bra därimot skulle jag inte våga torktummla dom.

• Miltons Mamma

Ok..får se vad sambon bestämmer sig för..trots allt hans skor:)
    Tack

Svar på tråden Tvätta skor i maskinen