• hipezza

Sjuksköterska som hellre vill jobba med administration, hur göra?

Har jobbat några år som syrra och jag gillar inte patientkontakterna i yrket. Tycker det ofta suger sååå mycket energi att vara så "fysiskt" nära människor. Har funderat flera gånger på att helt byta yrke, men vet inte hur? Medicinsk sekreterare kanske, men "får" man gå en KY-utbildning om man redan är högskoleutbildad? Någon med tips på administrativa yrken passande en sjuksköterska? Vore ju kul om man kunde ha användning av sina kunskaper ändå...

• Svar på tråden Sjuksköterska som hellre vill jobba med administration, hur göra?
  • Light Blue

Jobbar som sjuksköterska och funderar också på att sadla om till något mer administrativt yrke. Men vad? Funderar på civilekonom men orkar man plugga så länge till? Har redan fyra års studieskulder så det får bli sambon som får försörja en.

• me and you and you and me

Hej där... jag har jobbat som undersköterska och känt på precis samma sätt så jag ombildade mig till medicinsk sekreterare och visst får du gå en KY utbildning trots att du redan är syrra, du kan t.o.m ha nytta av dina kunskaper och få tillgodoräkna dig en del som medicinsk grundkurs o så. Vi hade en i klassen som var syrra o som omutbildade sig och jag då som var undersköterska, inte exakt samma men nästintill.

Jag kände liksom att jag också tröttna på patientkontakten d var inte jag liksom jag känner att jag valt helt rätt när jag blev med sekreterare och trivs med det än så länge iaf. Det är mer jag, fortfarande i sjukvården men utan pat kontakten iaf den fysiska kontakten o e d nånsin nån sån så e d inte alls på samma plan som d var när man var uska ju.

Så sök en KY utbildning till sekreterare det är kanonyrke tycker jag

• MarlenaEvans

men att bli läkarsekreterare ger väll en ganska rejäl lönesänkning mot att jobba som syrra? En kompis sa det iallafall där hon funderade på det så hon blev administratör inom ekonomi istället.

• Tecken