• Keiko35

Kräkmedel i sprit

Har en vän som tror på fullaste allvar att det finns kräkmedel i spriten man köper på systemet. Jag skrattade rakt ut för det var det dummaste jag hört. Hon påstod att "det är därför man inte spyr av hembränt".
    Någon som har en åsikt kring detta?

• Svar på tråden Kräkmedel i sprit
  • Chivasreal

jajamen jag har oxå hört det så jag tror det stämmer

• Sallisen

Nej, det finns INTE kräkmedel i alkohol. Det är en vandringssägen!

• LuMa

"Systembolaget blandar kräkmedel i sina drycker."

Det här är en riktig vandringssägen. Trots att den är osann (det vore både olagligt och praktiskt omöjligt att öppna alla flaskor och lägga något i), lever den vidare år efter år. Ibland dyker den till och med upp i tidningar här och där.

www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Broschyr/myter_om_alkohol.htm

• Keiko35

Otroligt att det finns så många som ändå tror att kräkmedlet existerar.
    Nåväl, då var det avhandlat och jag ska genast dela med mig av informationen till min vän.
    Tack ska ni ha!!

• Oban

Alkohol räknas under livsmedelslagen och i livsmedel får man inte ha kräkmedel.

• Ejin

Tänk efter... En stor del av spriten som säljs på systemet är producerad utomlands... Står de nån på systemet o öppna dom flaskorna o stänger igen dom igen o säljer dom...?? Skulle inte tro de va...

• Chivasreal

Oki bra då vet jag fast jag dricker inte utan sånt jag hört bara

• nilla 1972

he he mina vänner sa alltid förr så också men va f-n jag kunde spy även om jag drack hemkört eller köpe sprit, jag förklarade för dom att det är mängden det hänger på och mycket annat runt omkring. tack o lov spyr man inte så ofta nu för tiden.

• malinka2

Ha ha, I fell stupid Det har jag alltid gått o trott,inte tänkt vidare på det o bara accepterat *rodnar*

Svar på tråden Kräkmedel i sprit