Vad tycker du om hormonspiral (ni som provat)?
Vad tycker du om hormonspiral? Biverkningar? Någon som blivit gravid ändå?
Vad tycker du om hormonspiral? Biverkningar? Någon som blivit gravid ändå?
Inge vidare, jag blödde i 9 månader, och när det väl slutade blöda visade sig att jag var gravid.
Funkade inge vidare för mig.
puffar lite då jag med vill veta
Det var ingenting för mig. Hade jätterejäla blödningar vid mens och även en del småblödningar till en början. Men hoppas att fler ger sin mening så att du får bilda dig en uppfattning på mer "fakta". Har aldrig mig veterligen blivit gravid med hormonspiral dock misstänkte jag flera gånger det, pga graviditetssymptom, men mensen kom alltid, dock flera gånger mycket senare än min normala menscykel
Blödde i 7 månader när jag slutligen tog ut den visade det sig att den satt fel,misstänker att jag var gravid och fick missfall dan efter den togs ut.
Hade inga särskilda biverkningar annars.
Va noga o kolla så du inte är gravid när du sätter in den. Jag vet en som var det och när hon gick på efterkontrollen hittade de inte spiralen men däremot såg de att hon var gravid. Halva graviditeten hade gått utan att hon märkt något. Spiralen hittade de först en månad efter hon fött sitt barn. Fast det har inta avskräckt henne. Hon ska sätta in en igen.
Jag har den,för andra ggn..har funkat kanon för mig,första ggn hade jag den i i ca 5 år..blödde ett tag när jag satte in den,men inget annars..Nu har jag haft nummer 2 i ca 2.5 år,också utan problem..kan möjligtvis komma en liiiiten blödning helt utan förvarning var 6:e månad eller så..:)
Tack för svaren, skriv gärna mer!
Jag har hört så olika om hormonspiral.. Min mamma hade spiral och blev gravid ändå så jag tänkte att det var bäst att ta hormon och inte koppar i alla fall.
Jag har hormonspiral. Bästa jag någonsin haft. Har alltid haft en massa problem med mina andra prevmedel med blödningar.
Jag har en liten blödning en gång i månaden. Räcker med trosskydd. Blödde i en månad efter de satt in den.
Nackdelarna är att jag känner av min ägglossning mer. Får otroligt ont. Men det är det värt.
Funkar bra för mig. Ingen skillnad i blödningar. Inte ont efter insättningen (kändes lite just vid tillfället + samma dag. Är skyddad i 5 år =)
Är inne på min andra, i n g a som helst blödningar mer än insättnings blödningen.
Har heller inte ont av min endometrios.
har tyvärr bara ett år kvar av min(2dra) levonova(tror inte man får ha flera).
Blir väl ngt annat preventivmedel senare, cerazette eller så.
Gillade den först för jag slapp mensen men nackdelen var att jag vart helt avtrubbat när det gäller sex var inte alls sugen, när jag tog ut den gick jag ner ca 5 kg i vikt och fick tillbaka lusten igen kommer inte skaffa en igen.
Ursäkta jag är inne på ditt inlägg.
Jag funderar oxå på hormon spiral, har p-spruta nu, jättenöjd ingen mens nästan inga men alls förutom gick upp lite i vikt.
Jag har haft den i 2år så det är ju dags att byta.
Läste att man kan tappa håret nån som hört det, själv haft problem med det och vill inte ha det.
Jag satte i min hormonspiral på efterkontrollen efter min första graviditet. Jag blödde, lite, lite grann någon enstaka gång de första tre månaderna. Har precis tagit ut den efter snart tre år. Det har varit underbart skönt att ej ha mens på nästan fyra år! Har inte märkt av några som helst biverkningar heller, så jag är mer än nöjd.
Hmmm, men inte får man väl ägglossning med hormonspiral (vilket en "Anonym" skrev här ovan)?
Jag har hormonspiral. Blödde i två veckor efter insättning och det var floder. Sedan kom kroppen in i balans och mensen kom på rätt tidpunkt varje månad. Hade hoppats på att få slippa mens men icket. Här blöder man så pass at tampong krävs.
Men nu de senaste månaderna har kroppen blivit skum. Blöder efter sex, får småblödningar emellanåt och vet aldrig när mensen kommer... vet inte vad det beror på....
Varför får man bara ha levonva två ggr?
Får man inte ha fler än 2?? Varför?
Jag har haft min i 3 mån och är nöjd. Småblödningar fram till första mensen, sedan bara vid mens och mkt sparsamt (räcker med trosskydd) Underbart med tanke på att jag blött floder vid mens innan.
Kände lite bröstspänningar i början, men inte nu längre. Sexlusten är det inget fel på.
Jag har haft min i ca 3 år och jag hade lite problem med den i början, lite ont i magen och så, men när de 2 första månaderna var över så har den varit helt perfekt. Har aldrig mens alls ch känner aldrig av den. Kunde inte vara bättre.
Jag har haft min i snart 1 år och jag ska snart ta ut den. Enligt barnmorskan är det 80% som blir av med sin mens helt och hållet, jag däremot har haft mens varje månad i 3 veckor, dock en månad mellan och hyfsat punktlig. Men hur kul är det med så mycket blödningar??
Jag har tappat 2st så det ska jag inte ha fler ggr :)