• Ellpi

Gott alkoholfritt rödvin?!

Är det någon som känner till något gott alkoholfritt rödvin? Jag är sååååå sugen på lite ost och ett glas rött!! Helst vill jag ju ha brie men det går ju inte heller så ni kanske vet någon god hårdost?

♥ älskar M och längtar efter bebisen i magen♥
  • Svar på tråden Gott alkoholfritt rödvin?!
  • muuminmamman

hmmm...jag ÄLSKAR rödvin, men tyvärr smakar alla alkoholfria surt...allts som billigt äckligt rötjut...

Kan rekommendera jordgubbsvin mousserande som e det närmaste röda jag kan komma! Det e riktigt gott, men smakar inte rödvin...Hårdost: Port salut e en krämig ost som e god på kex tycker jag.

• Ellpi
    muuminmamman skrev 2008-08-03 19:22:50 följande:
    hmmm...jag ÄLSKAR rödvin, men tyvärr smakar alla alkoholfria surt...allts som billigt äckligt rötjut...Kan rekommendera jordgubbsvin mousserande som e det närmaste röda jag kan komma! Det e riktigt gott, men smakar inte rödvin...Hårdost: Port salut e en krämig ost som e god på kex tycker jag.
    Jag har faktiskt aldrig smakat alkoholfritt vin tidigare så jag får väl ge det en chans. Noterar mousserande jordgubbsvin . Ja Port salut är gott!!
  • Fröken Sophia

Goda alkoholfria röda viner? Finns ju inte

Men håller med om det mousserande jordgubbsvinet, ganska sött, men också gott.
    Sedan är det mousserande vita vinet helt ok också.

Annars duger väl vatten

(¯`°?.¸ ღ♥ Ibland är livet för jävla bra ♥ღ¸.?°¯)
  • Ellpi
    Fröken Sophia skrev 2008-08-03 19:35:28 följande:
    Goda alkoholfria röda viner? Finns ju inte Men håller med om det mousserande jordgubbsvinet, ganska sött, men också gott.Sedan är det mousserande vita vinet helt ok också.Annars duger väl vatten

Nääää vatten duger inte!!!Räcka ut tungan

Jag har fan vincravings alltså. Kan det vara något ämne i rödvin som min gravida kropp behöver tro? Alkohol bör det ju inte vara

• Fröken Sophia
    Ellpi skrev 2008-08-03 19:39:40 följande:
    Nääää vatten duger inte!!! Jag har fan vincravings alltså. Kan det vara något ämne i rödvin som min gravida kropp behöver tro? Alkohol bör det ju inte vara
    Jag kan också ha vin och ostcravings...men det är bara att hålla ut...en sak som jag däremot gör då och då är att ta en smutt av sambons vin, det får liksom stilla begäret.

Men, det finns ju en massa nyttiga antioxidanter och allt vad det är i vin, så det är kanske det din kropp vill ha??
  • skruttan76

Inglenook St Regis Cabernet Sauvignon (nr 1931)
    De e ett gott röttvin som e alkohol fritt.
    Jag tycker det smakr jätte gott.

• Ellpi
    skruttan76 skrev 2008-08-03 19:43:36 följande:
    Inglenook St Regis Cabernet Sauvignon (nr 1931)De e ett gott röttvin som e alkohol fritt. Jag tycker det smakr jätte gott.
    Då ska jag testa det också! Billigt är det ju iaf med alkohofritt. Får väl ha en liten vinprovning .
  • La Lola

Har du tur kan du hitta brie på tub.

Grönmögelost finns helt klart om det kan hjälpa dig.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Ellpi
    La Lola skrev 2008-08-03 19:47:20 följande:
    Har du tur kan du hitta brie på tub. Grönmögelost finns helt klart om det kan hjälpa dig.
    Tack för tipset. Det är ju värt ett försök .
  • Fröken Sophia
    Svar på #10
    Vad är skillnaden på brie och grönmögelost på tub och vanlig ost? Jag skulle inte, med slv's rekommendationer äta dem heller, men det kanske finns någon skillnad som jag inte uppmärksammat??
  • unclaf

alkoholfritt vin=sur saft...skulle valt att dricka en kall läsk istälel toch drömma om VIN tills jag fick drivka det...Testade under graviditeten, kunde lika gärna druckit harsyra.

• Ellpi
    Fröken Sophia skrev 2008-08-03 19:49:55 följande:
    Svar på #10Vad är skillnaden på brie och grönmögelost på tub och vanlig ost? Jag skulle inte, med slv's rekommendationer äta dem heller, men det kanske finns någon skillnad som jag inte uppmärksammat??
    Det räknas väl som smältost vilket är ok att äta.
  • La Lola
    Fröken Sophia skrev 2008-08-03 19:49:55 följande:
    Svar på #10Vad är skillnaden på brie och grönmögelost på tub och vanlig ost? Jag skulle inte, med slv's rekommendationer äta dem heller, men det kanske finns någon skillnad som jag inte uppmärksammat??
    Jo, det är ok. Enligt kostråden oxå.
    Tub-ost upphettas till mellan 120-140 grader.
    Ev listeria dör vid 70.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Ellpi
    Fröken Sophia skrev 2008-08-03 19:42:38 följande:
    Jag kan också ha vin och ostcravings...men det är bara att hålla ut...en sak som jag däremot gör då och då är att ta en smutt av sambons vin, det får liksom stilla begäret.Men, det finns ju en massa nyttiga antioxidanter och allt vad det är i vin, så det är kanske det din kropp vill ha??
    Så kan det kanske vara. Var riktigt frestad att ta en smutt av sambons vinglas nyss till middagen men jag avstod. Det hade nog bara retat vinaptiten för min del .
Svar på tråden Gott alkoholfritt rödvin?!