• Anonym

Min sambo spyr svart?

Min sambo väkte upp mig i morse och skaka och va rädd och han berätta att han hadde spytt svart och klumpar :-0 Givetvis vart ju jag med skrämd och sa vi ringer om en tid till vårdcentralen ja sa han.
    Men nu när jag prata med han så behövs det inte säger han hmm han tar det inte på allvar även fasst jag säger det kan vara det ena och det andra.
    Han har klagat över att han har ont i magmunnen.Ska dra med han till apoteket och inköpa losec.
    Vad tror ni det här kan vara? Nån som varit med om liknanade?

• Svar på tråden Min sambo spyr svart?
  • sisley

Det kan vara gammalt blod som ha spyr upp och han bör ju kontakta sjukvården snarast möjligt! Om han har ont i magmunnen så tyder det på magkatarr eller magsår.

• Calibo

Tycker absolut att ni ska söka läkare. Det troligaste är att det blöder någonstans i mag-tarmkanalen och att den svarta färgen kommer från levrat blod. Det kan vara ett magsår, som regel inte farligt men bör behandlas...

• Lunar

sök läkar hjälp. blödande magsår är jätte farligt.
    har en kompis som höll på att förblöda pga av magsåret.

• Josephine

Det låter som om han har magkatarr, vilket kan gå över till magsår, blödande magsår. Då är det blod han kräktes. Måste undersökas!!

• Ida 3

Jag Spydde likadant för ca4 år sedan och fick senare konstaterat efter ett antal undersökningar att jag hade ett sår på magmunnen och om jag inte lugnade ner mig skulle det sluta med magsår. Jag stressade så fruktansvärt vid denna tidpunkt hade tre deltidsjobb och körde på som en igel för att hinna i tid till alla, samt att man hade familjen också att tänka på. Jag blev sjukskriven och fick gå hemma i 1 1/2 år. Så se till att han kommer till en läkare fortast möjligt!!!!

• Anonym

Tack för era svar men va gör man när mannen i frågan är vrång och vägrar gå till läkare?

• trollungar

spyr han blod så hade jag kontaktat sjukvården på en gång!!!

• Champagne

Han MÅSTE till läkare! Nu, med en gång!

Tala om för honom att det är viktigt att han kommer in nu, än att det går så långt att kanske blir inlagd osv. Nu kanske det räcker med tabletter och så får han komma hem direkt.

Svar på tråden Min sambo spyr svart?