• Nikas

Storlek 62 vs. Storlek 68

Jag vet att man lika gärna kan vänta med att handla till bebisen tills den är född och så, men jag kan inte låta bli... och vill därför ha tips.

Sitter och beställer på H&M Rowells och ser att jag beställer det mesta i storlek 62. Har BF 28 aug.

Jag har beställt ett par bodys, ett par jeans, 2 hoodies (luvtröjor med dragkedja). Hur länge tror ni att jag kan använda 62 på vår lille (pojke)? Misstänker att han kommer vara "normalstor" när han kommer, inte väga mer än 3600 kanske. Både jag och sambon är korta jäklar dessutom :D

Känner att storlek 68 verkar enormt och inte kommer kunna användas förrän efter jul någon gång...

Tips?

• Svar på tråden Storlek 62 vs. Storlek 68
  • sAiLe05

Stl 62 har med båda mina barn blivit en hoppa-över-storlek.
    Vi har kört på med 56:orna och när vi bytte stolek så passade 68 direkt efter 56.

Elias o Elvin - Ni är mitt allt!
  • symaskinen

Jag skulle nog beställa något i st 56 också,de kan ju inte ha det så länge, men det är bra att ha något iallafall. Min dotter är snart 5 månader och har st 62 och 68.

Sen är det ju inte bara hur långa och tjocka de är utan hur kroppsbyggnaden är också ...det är en hel vetenskap!

Lycka till med både bebis och kläder .

• Nikas

Åh vad jobbigt sånt här är... jag bara KAN INTE vänta tills bebis är född :D hur knäpp är man inte...

Men baserat på era 2 inlägg här så borde man kanske köra på storlek 68 istället då?

Symaskinen: jag har en heeel del i storlek 56 redan hehe... *ops*

• Ela

Jag har en precis normalstor (enligt kurvorna) nästan nio månaders tjej som fortfarande kan ha en hel del av sina kläder i storlek 68 även om vi mer och mer går över till 74. 62 använde vi nog en bit över halvåret. Flera av de andra bebisarna i föräldragruppen har dock vuxit ur 74 trots att de inte är ovanligt stora så visst verkar det bero mycket på kroppsform etc. Med andra ord är det ursvårt att förutse när vilken storlek passar.

Och från en shoppinggalen till en annan. Försök att inte köpa föööör mycket. I vart fall jag upptäckte att jag tyckte att helt andra plagg var bra och praktiska än vad jag shoppat innan bebisen var född. Men det ÄR svårt att låta bli - jag vet!

Äntligen är Skatten ute ur kistan!
  • rosalin

storlek 68 hade dottern fram till hon var 10 månader, började använda det när hon var runt halvåret

• Leos och Vincents mamma

Köp ganska mycket i 56 o en del i 50 oxå! Våra barn vägde 3570 respektive 3620 vid födseln o då var till o med 56 för stort.
    Vi har börjat med 68 nu lite smått till våran lilla son som är 4 månader.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Tullemi

Milea har haft 68 ett tag nu och jag köper inga nya kläder i den storleken. Hon är 5,5 månad nu.
    Bara MÅSTE hålla med "Ela". Vänta med att köpa alltför mycket till bebben. Du upptäcker allt eftersom vad som är användbart till just DIN lilla bebbe och då är det bara synd att stå där med en massa onödiga plagg. Sen kommer det att vara lika (om inte ännu) roligare att fortsätta handla när bebben kommit och du kanske ska låta det bli ett nöje som ligger och väntar .

• kaaarin

jag håller med ovanstående, vänta med att handla de större storlekarna till bebisen har kommit. Nu när man är mammaledig så gör man knappt något annat än handlar åt sin bebis! Jag ångrar att jag köpte så mycket för det mesta ville jag inte använda sen utan då ville jag köpa nytt igen.

Min son är 3 mån och har stl 56/62, så köp några små kläder oxå för jag minns att jag tyckte det var tråkigt att allt var för stort när han föddes.

lycka till med bebben! =)

• emma enhörning

Jättesvårt! Alli blir 1 år om två veckor och hon har 68. Hon är inte jätteliten för sin ålder men ligger ju helt klart under "normalkurvan", lika gärna kunde hom ju legat över den och haft storlek 92...

• Jungblom

Tycker nog att du ska vänta med shoppande av så stora storlekar.
    Min lilla dotter är två månader och har inte vuxit ur 56 ännu, vi har inte ens börjat på 62 det bara ligger och väntar iofs har vi fått allt i den storleken men ändå, lika så 68 och något plagg i 72.

• AnniPanni

Min tjej var beräknat att komma ut som en normalbebis på nja 3,5kg. Hon var alltså liten i magen hela tiden men åt upp sig _rejält_ de sista veckorna och kom sen en vecka över tiden och vägde 4570g . Strl 50 passade i någon vecka, 56 hade hon i någon månad, 62 var ungefär samma sak. Strl 68 hade hon i 3månder och nu är hon 6 månader o har strl 74/80.

• saris

Vår hade 62 när han var 2- ca 3½ mån. Sen har han haft 68 från 3½ mån och har det fortfarande. Han är 6 mån. Dock börjar en del bodysar bli försmå.

Än hur kul det är att köpa kläder är mitt råd att vänta lite. Det är mycket rolgare att köpa när man vet könet. Och vi fick dessutom mängder av kläder av vänner och bekanta och folk kommer med påsar med kläder som vi får ärva. Oftast jättefina kläder så jag har efter 6 mån knappt köpt några kläder.

• Nikas

Okej... då avbokar jag min beställning på H&M... blev rätt så övertygad nu av att alla ni skriver och råder mig att vänta tills bebis är född. Då man vet hur stor han är, hur han växer och så. Sedan skriver ni rätt olika på hur era bebisar har storlekar så jag har förstått nu att det är Väldigt olika från bebis till bebis...

Allt jag har har jag i storlek 56, bara en eller 2 bodys i 50. Så vi får väl se om vi kommer vara av akut behov av att handla några bodysar i 50 när han föds. Har bara 1 par byxor i 50, resten i 56. Men dessa går ju att vika upp eller hur?

Tack så mycket för Era svar!

• saris

Låter som ett klokt val. Jag tror att det ni har räcker. Att bodysar är för stora gör oftast inget, ärmar går att vika upp och byxor går också att vika. Sen kanske ni inte har allt för långt till en affär om det kniper. eller skickar du iväg pappan att handla. lycka till med bebben!!!

• Nikas

Tack! Precis, fattas det nåt så drar vi och handlar, bil finns, vi är två. Ska nog funka då :D

Svar på tråden Storlek 62 vs. Storlek 68