• Muslimah

Gravid v. 10 - Äter nyttigt men är två delikatessknäckebröd + vattenmelon för lite?

Precis som rubriken lyder. Har haft ätstörningar när jag var i yngre tonåren och det är något som levt kvar och "kommit och gått". Det har på senare år påverkat mig i den mån att jag äter ganska dåligt, har lite svårt att veta om detta (rubriken) är för lite som kvällsmat?

• Svar på tråden Gravid v. 10 - Äter nyttigt men är två delikatessknäckebröd + vattenmelon för lite?
  • Nyfiken gul

defeniera kvällsmat- har du ätit middag före?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Muslimah

Nyfiken gul skrev 2008-08-03 23:12:59 följande:

defeniera kvällsmat- har du ätit middag före?
    Hmm, middag var nog faktiskt ett bra tag sedan faktiskt, klockan var 18.00 då, mer än 5 timmar sen. Det blir nog några knäckebröd till alltså
  • La Lola

Jamen.....då räcker det ju med lite fika på kvällen.
    Man måste inte vräka i sig en massa bara för att man är gravid.

Man brukar säga, förutsatt att man äter normalt annars, att det räcker med att lägga till ett extra mellanmål under graviditeten.

2 mackor o melon räcker i mina ögon om man ätit middag innan.......

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Mimmi P

Jag håller med La Lola, om du ätit middag (och ok under resten av dagen) så är det ju mer en nattmacka det handlar om och då räcker ju två knäcke och lite frukt. Jag äter sällan nåt efter middagen.

• hopee

Får man fråga vad du åt som middag?

• Muslimah
    hopee skrev 2008-08-05 12:07:29 följande:
    Får man fråga vad du åt som middag?
    Kommer inte ihåg huvudsaken är att jag faktiskt var mätt.
Svar på tråden Gravid v. 10 - Äter nyttigt men är två delikatessknäckebröd + vattenmelon för lite?